Handledare/Jobbcoach inom Rusta och Matcha, deltid 75%.
Drivtorget AB / Personaltjänstemannajobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Drivtorget AB i Trollhättan,
Göteborg,
Falköping,
Skövde,
Eskilstuna eller i
hela Sverige VILKA ÄR VI?
På Drivtorget AB arbetar vi som underleverantör via Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha (ROM). "ROM" är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid, och våra handledare stöttar, matchar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier.
Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan!
OM TJÄNSTEN:
• Handledare på deltid 75% till vårt kontor i Trollhättan.
• Regelbundna resor till Skaraborg ingår i tjänsten med en arbetsdag i Falköping* per vecka.
• Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
Du kommer att utgå från kontoret i Trollhättan och ditt regionansvar blir Trollhättan med omnejd. Som handledare kommer du vara med och ansvara för verksamheten på kontoret tillsammans med befintliga anställda.
En stor del av arbetet innebär att ha kontakt med deltagare, utbildningsförmedlare och arbetsgivare för att bygga nätverk och broar. Som handledare kartlägger du deltagares kunskaper, gör yrkesprofil och hjälper till med CV och personligt brev, coachar inför intervjuer, stöttar med samtal, digital utveckling och administration, planerar och håller i aktiviteter både enskilt och i grupp, schemalägger deltagarens aktiviteter samt hjälper till med myndighetskontakt etc.
Du kommer även vara delvis ansvarig för gruppaktiviteter med deltagarna. Gruppaktiviteterna är förlagda en dag i veckan i Trollhättan och en dag i veckan i Falköping*. Tjänsten innebär därför regelbundna obligatoriska resor till Skaraborg (Falköping), och kräver körkort och tillgång till egen bil.
VEM ÄR DU?
• Flexibel
• Positiv
• Ansvarstagande
Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar. Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad. Du är serviceinriktad och finner glädje i att motivera och hjälpa andra. Du har även en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat. Administrativt arbete digitalt för rapportering och dokumentering, e-posthantering etc. samt system som exempelvis Workbuster, Zynca och Arbetsförmedlingens "Mina sidor för fristående aktörer" används dagligen. Vi ser därför att du är en god administratör och har en god datavana.
KRAV FÖR TJÄNSTEN:
Du talar och skriver obehindrat på svenska
Avslutade studier på eftergymnasial nivå
Körkort och tillgång till egen bil
Goda datakunskaper, kunna använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post och internet
OBS! För att vara kvalificerad för tjänsten måste du även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav från Arbetsförmedlingen:
Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2:
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
SAMT
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning.
SAMT
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar.
• Rekrytering.
• Omställningsarbete för arbetssökande.
• Studie- och yrkesvägledning.
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
• Arbete med social- och grupp-psykologi.
• Karriärvägledning.
Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN:
Erfarenhet av arbete som handledare/jobbcoach
Du kan ett eller flera språk utöver svenska - exempelvis arabiska, somaliska, ryska eller engelska
Du har erfarenhet av arbete med utlandsfödda svenskar, kunskap om SFI och integration
Vi ser det även som meriterande om du har lätt för att nätverka och ta kontakt, samt om du redan idag har kunskap om och kontakter inom förenings- och arbetsliv i närområdet (Trollhättan med omnejd)
ANSÖKAN OCH URVAL:
Skicka in din ansökan med CV och Personligt Brev via mail senast den 21 juli 2024 till
kristina.klason@drivtorget.se Vid frågor ang. tjänsten maila:
kristina.klason@drivtorget.seUrval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
OBS! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-21
E-post:
kristina.klason@drivtorget.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Handledare Trollhättan".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Drivtorget AB (org.nr 559030-0090),
https://www.linkedin.com/company/drivtorget-ab/?viewAsMember=true Industrigatan 2 (
visa karta)
461 37 TROLLHÄTTAN
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Verksamhetssamordnare
Kristina Klason
kristina.klason@drivtorget.se Jobbnummer 8771161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.