Handledare Arbetsmarknadsenheten
Munkedals Kommun / Personaltjänstemannajobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Munkedal,
Uddevalla,
Färgelanda,
Lysekil,
Sotenäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal,
Lysekil eller i
hela Sverige Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger perfekt mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till E6:an. Kommunen har ca. 10 500 invånare och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter.
Välfärdsförvaltningen består av två avdelningar, avd vård och äldreomsorg och avd IFO samt underliggande enheter inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, bistånd, AME och LSS/psykiatri.
Publiceringsdatum2020-07-28BeskrivningArbetsmarknadsenheten, AME, i Munkedals kommun består av två ben där det ena är Jobbcentrum och det andra är daglig verksamhet för personer med SoL- eller LSS-beslut.
På Jobbcentrum arbetar vi för att personer skall kunna etablera sig på den ordinarie arbetsmarknaden och våra uppdragsgivare är i första hand Arbetsförmedlingen och Individ-och Familjeomsorgen. Med hjälp av coachande samtal, individuella utvecklingsplaner och i samverkan med andra berörda parter arbetar vi med att utreda och utveckla arbetsförmåga i praktisk verksamhet. Det praktiska arbetet med prövning och träning sker inom flera arbetsstationer, bland annat: flyttlag, grön-/utelag, second hand-butik, snickeri- respektive textilverkstad.
Vi söker nu en handledare, en tillsvidaretjänst om 100%
Dina arbetsuppgifterHos oss får du ett varierat och spännande arbete. Handledarna möter individer i olika livssituationer. Du arbetar med individanpassat stöd och vägledning mot arbetsmarknaden. Du har samtal med anvisade deltagare och coachar dem i deras utveckling. Du kommer lägga upp aktiviteter och arbete med deltagarna. Tjänsten är operativ och du deltar i gruppens arbete, sida vid sida med såväl deltagare som övrig personal.
Du kommer att vara ansvarig för någon av de arbetsstationer som finns på Jobbcentrum men skall även kunna rycka in på de andra stationerna vid behov. Du ska identifiera vilka behov deltagaren har och därefter anpassa Jobbcentrums utbud efter målgruppen, men även ska kunna stötta individuellt genom samtal och coachning.
Du arbetar i team med övriga handledare, handledarassistenter och arbetsmarknadskonsulenter på Jobbcentrum.
KvalifikationerDin utbildning/kompetens:
- Du har lägst gymnasieutbildning, företrädelsevis med inriktning mot pedagogik, beteendevetenskap, socialt arbete eller liknande.
- Det är meriterande om du har utbildning/kompetens inom Motiverande samtal.
- Du har B-körkort.
Din erfarenhet:
- Du har minst två års erfarenhet av arbete med människor med varierad bakgrund och har insyn i hur förutsättningarna för människor som står långt ifrån arbetsmarknaden ser ut.
- Du har erfarenhet av att i din arbetsroll bemöta personer i utsatta livssituationer, du är van vid att ha samtal i syfte att stärka individen.
- Du har erfarenhet av att planera och leda diskussionsgrupper i t.ex. hushållsekonomi, arbetslivskunskap, hälsa m.m.
- Du har praktisk kunskap inom handarbete, snickeri/måleri eller trädgårds-/grönarbete.
- Du har anknytning till och kunskap om arbetsmarknaden i vårt område.
Dina personliga egenskaper:
- Du har stort intresse av arbetsmarknads- och utbildningsfrågor.
- Du vill arbeta med individer och har en god förmåga att bygga relationer.
- Du är trygg i dig själv och har en förmåga att skapa förtroende hos deltagare och samverkanspartners, du har en hög grad av personlig mognad som du beskriver i din ansökan.
- Du är trygg i att möta personer med olika bakgrund och som befinner sig i olika livssituationer och att möta individen där denne befinner sig.
- Du är trygg i att agera på eget initiativ och som kan arbeta både i team och självständigt, därför har du också en god förmåga att ha en helhetssyn.
- Du har ett flexibelt tänkande och god pedagogisk förmåga. Flexibiliteten är viktig då det inte finns en exakt plan utan mer ramar att förhålla sig till.
- Du har god kommunikativ förmåga, ett systematiskt tillvägagångssätt och god planeringsförmåga.
- Du är en do:er, som ser vad som behöver göras och ser till att det, tillsammans med deltagarna, blir gjort.
- Vi tror att du kan bidra med intressanta diskussioner och ett gott arbetsklimat.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Medflyttarservice
Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna
agneta@medflyttarservice.se 0763-221793 eller gå in på
www.medflyttarservice.seMunkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMunkedals kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/51".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Välfärdsförvaltningen, Avdelning Stöd, AME
Jobbnummer 5305315
Observera att sista ansökningsdag har passerat.