Handledare - Kramfors
Personalstrategerna AB / Personaltjänstemannajobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Kramfors,
Härnösand,
Mark,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalstrategerna AB i Kramfors,
Härnösand,
Sollefteå,
Örnsköldsvik,
Sundsvall eller i
hela Sverige Personalstrategerna är ett auktoriserat företag som finns i hela Sverige med ca 50 kontor och 170 anställda. Vi erbjuder arbetsmarknadstjänster och omställning bl.a. Program till Nytt Jobb till offentliga och privata kunder samt fackliga organisationer, förstärkt arbetsträning & rehabilitering, rekrytering & bemanning, starta eget utbildning & rådgivning.
Hos oss finns många kompetenser samlade bl.a. arbetsterapeuter, psykologer, resursvägledare. Årligen utvecklar vi ca 11 000 personer som identifierar sina styrkor och ser sina möjligheter.
Tjänstens innehåll i huvudsak
Du kommer att möta utrikesfödda personer som har utbildning från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och verifiera yrkesklassificeringar, genom kartläggning, kompetensbedömning och yrkesprövning. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en annan viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.
Formell kompetens
1 års erfarenhet av att ta fram Meritportfölj
Eller
1 års erfarenhet av framtagning av praktikplatser Cv-skrivning och att sammanställa intyg och betyg.
Data/dokumentationsvana
B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår
Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare jobbat med huvudansvar i tjänster för bl.a. löpande kontakter med berörda parter, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering. Även meriterande om du har kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, engelska, franska.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Frågor besvaras av regionchef: Frida Häggström på tel: 0761810812 eller
frida.haggstrom@personalstrategerna.seAnsökan via vår hemsida
www.personalstrategerna.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF, i CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!
Publiceringsdatum2014-05-14Arbetstider och omfattningHeltid/Deltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPersonalstrategerna AB
AdressPersonalstrategerna AB
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
KontorsadressFristadstorget 8A
Jobbnummer 1874227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.