Handläggare utredningskrävande Sjukpenninggrundande inkomst
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Referens: 010477-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Ett antal Handläggare Utredningskrävande Sjukpenninggrundande inkomst
Placering Nationellt försäkringscenter Göteborg, Gårda
Arbetsuppgifter och ansvar
Som handläggare för utredningskrävande sjukpenningrundande inkomst ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Reglerna har många kopplingar till skatterätten. Du arbetar bl.a. med sjukpenninggrundande inkomst för egna företagare och aktiebolagsägare. Du läser av företagsdeklarationer, drar slutsatser, analyserar och gör bedömningar utifrån dessa. Därefter fattar du beslut i ärendet samt verkställer beslutet. I arbetet har du viss kontakt med framförallt kunderna, men också med t.ex. arbetsgivare och Skatteverket. Kontakterna sker oftast per telefon eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2008-03-12KvalifikationerVi söker dig som har slutbetyg från gymnasium. Vid omplacering är detta inte ett krav. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Som handläggare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten, mål- och resultatinriktad och strukturerad. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Du kan ha många pågående ärenden samtidigt och arbetsbelastningen är periodvis ojämn. Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av kundkontakter.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Dick Ahl, 031-759 24 29. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Gelkén, 031-700 50 19. Fackliga kontaktpersoner är ST, Rene Kronemalm, 031-759 25 08 eller SACO, Peter Tyrhandske, 031-700 50 65.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 010477-2008 senast den 28 mars 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid/Deltid
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-03-28
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 162329
Observera att sista ansökningsdag har passerat.