Handläggare till överförmyndarexpeditionen

Bodens kommun, Kansliet / Organisationsutvecklarjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens kommun, Kansliet i Boden

Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer.
Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.

Överförmyndarnämnden är en myndighet som utövar tillsyn över förvaltare, förmyndare och gode män. Syftet med verksamheten är att se till att personer som inte själva kan tillvarata sina rättigheter inte drabbas av rättsförluster. Verksamheten är till stor del lagstyrd och finns placerad på kommunledningsförvaltningen, i en grupp som arbetar med frågor för överförmyndarnämnden.

Publiceringsdatum
2016-01-13

Arbetsuppgifter
Som handläggare på överförmyndarexpeditionen arbetar du med att:
• Informera, utreda och fatta beslut inom nämndes verksamhetsområde
• Skriva ansökningar och yttranden till olika rättsinstanser
• Utöva tillsyn över ställföreträdare
• Administrativa arbetsuppgifter t.ex registrering av handlingar och hantering av personakter.
• Rekrytera och utbilda ställföreträdare

Kvalifikationer
Tjänsten kräver att du som person är serviceinriktad och tycker om möten med andra människor samt har ett gott omdöme. Som person är du drivande, engagerad och utvecklingsinriktad. Du kan hantera högt tempo samtidigt som du är noggrann och kan prioritera. Hög integritet är ett krav.

Du ska ha en relevant högskoleutbildning med inriktning mot socionom-, juridisk- eller beteendevetenskaplig examen .
Du ska ha en god förmåga att uttrycka svenska språket i tal och skrift.
Du ska vara analytisk, och ha förmåga att arbeta självständigt samt ha lätt för att samarbeta och kommunicera. Du ska ha erfarenhet av kvalificerad myndighetsutövning. Erfarenhet av liknande arbeten är meriterande.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi kommer vi att utföra bakgrundskontroller inför intervjutagningen.

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-27
Ange följande referens när du ansöker: A533209
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Hallnor, Kanslichef 0921-62109 carina.hallnor@boden.se

Facklig kontakt
Annelie Wemmenhag, Vision 0921-62205 vision@boden.se

Företag
Bodens kommun, Kansliet

Adress
Bodens kommun, Kansliet
Kyrkgatan 24
96186 BODEN

Kontorsadress
Kyrkgatan 24 BODEN

Jobbnummer
2612516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens kommun, Kansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun, Kansliet: