Handläggare till överförmyndarexpeditionen

Arjeplogs Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå, Jokkmokk eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arjeplogs Kommun i Arjeplog

Kommunledningsverksamheten söker:

Handläggare till överförmyndarexpeditionen

Arjeplog - en väg, många möjligheter.

Stockholm finns på tre timmars avstånd med bil/direktflyg.
Här finns livskvalitet och framtidstro.
Här har vi ett överflöd av vacker natur och möjligheter till ett rikt friluftsliv.
Vintertid har kommunen en stark internationell prägel med tanke på den stora biltestverksamhet som förekommer.
Arjeplogs kommun är liten, ca 2 900 invånare, belägen vid Hornavan i Lappland.
I tätorten har man nära till jobb, service, affärer. Vill du veta mera, gå in på www.arjeplog.se

Publiceringsdatum
2015-03-19

Dina arbetsuppgifter
Från och med den 1 januari 2015 samverkar kommunerna Arjeplog, Malå, Norsjö och Skellefteå i en gemensam överförmyndarnämnd.
Nämndens huvuduppgift är att utöva tillsyn och kontroll över förmyndarskap, godmanskap och förvaltarskap.

Överförmyndarexpeditionen består av en tjänsteman som på nämndens uppdrag handlägger ärenden om god man, förvaltare och förmyndare enligt föräldrabalken samt ärenden som rör god man för ensamkommande barn.
Arbetslaget består av handläggare i respektive kommun. Arjeplogs kommun söker nu en handläggare.
Tjänsten är placerad vid Kommunledningsverksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är, informera, utbilda, utreda och fatta beslut inom nämndens verksamhetsområde.
Arbetet är självständigt och stimulerande och innebär att du i stor utsträckning gör utredningar och fattar beslut på delegation.
Du har mycket telefonkontakt med huvudmän, ställföreträdare och anhöriga, men tar även emot personliga besök.
Du informerar om verksamheten i olika externa sammanhang samt utbildar och ger rådgivning till olika grupper.
Arbetet innebär samverkan med andra myndigheter samt att föredra ärenden inför överförmyndarnämnden.

Kvalifikationer
Lämplig högskoleutbildning med ekonomisk, juridisk eller social inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
IT-vana från olika typer av system, t.ex. ärendehanteringssystemet Wärna.
Redovisningsvana och gärna erfarenhet från offentlig, lagstyrd förvaltning.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, hanterar komplexa frågor och har en problemlösande analysförmåga.
Du tycker om att strukturera, planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Du har en god kommunikativ förmåga, eftersom arbetet fortlöpande innebär kontakter med myndigheter och andra aktörer inom flera samhällsområden.
Du har en hög integritet och har lägg för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och effektivt.
Du tycker om att möta människor och har förmåga att fatta och meddela såväl positiva som negativa beslut.
Du bör också kunna ta emot och hantera kritik på ett bra sätt.
Då arbetsbelastningen varierar bör du känna dig bekväm i att tidvis arbeta i ett högt tempo.
Under delar av året består arbetet till stor del av granskningsarbete.
En stor del fördel är därför om du är intresserad av siffror.
Vi vill även att du känner engagemang och har vilja att delta i enhetens arbete med att utveckla och effektivisera verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arjeplog/Àrjepluovve är en samisk förvaltningskommun. Därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska språket och kulturen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid
Deltid, 50 %, tillsvidareanställning. .

Tillträde
Tillträde: 2015-06-01 eller enligt överenskommel

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-31
Välkommen med din ansökan, med meritsammanställning och löneanspråk, till
Arjeplogs kommun, Kanslienheten, 938 81 Arjeplog,
eller via e-post: diarieks@arjeplog.se . Märk kuvertet "Ansökan tjänst".
Ange ref nr KS 2015/195.
Söker du flera tjänster, skicka en ansökan för varje tjänst.
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr KS 2015/195
Ansökan kan skickas till e-postadress: diarieks@arjeplog.se

Kontakt
Tf. kommunchef, Willy Sundling, tfn: 0961-141 19. willy.sundling@arjeplog.se

Facklig kontakt
Vision, Aina Karlberg, tfn: 0961-141 15. aina.karlberg@arjeplog.se

Företag
Arjeplogs Kommun

Adress
Arjeplogs Kommun
Tingsbacka
93831 ARJEPLOG

Kontorsadress
Tingsbacka

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0961-14000

Jobbnummer
2211992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arjeplogs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arjeplogs Kommun: