Handläggare till myndighet
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi har uppdraget för dig som är samhällsorienterad, analytisk och kommunikativ och vill arbeta med myndighetsutövning, samt mycket mer!
Om uppdraget
Vi söker två handläggare för ett konsultuppdrag till denna förvaltningsmyndighet med inriktning mot media. Uppdraget avser starta 11 mars och pågår till och med 30 december, med chans till förlängning. Omfattningen är 100% av en heltid, arbetet sker på plats i kundens lokaler i Stockholm med möjlighet till distansarbete två dagar/veckan efter några månader.
Publiceringsdatum2024-02-14ArbetsuppgifterI rollen som handläggare kommer du bereda ärenden, skriva förslag till beslut och vara föredragande av ärenden internt och eventuellt även vid nämndsammanträden hos myndigheten. Vidare kommer du informera om regler och praxis, kommunicera med medie- och distributionsföretag samt med allmänheten. Arbetet kräver mycket intern och extern kommunikation både muntligt och skriftligt.
Du kommer arbeta både självständigt såväl som i team, varav förmågan att samarbeta, vara flexibel, initiativtagande och ansvarstagande är förutsättningar för att lyckas i rollen.
Arbetet är myndighetsutövande och förutsätter därmed kunskap om regler och praxis.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande
• Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Analytisk förmåga och förmåga att se helheter
• Samhällsorienterad och intresse för aktuella samhällsfrågor
• Kunskaper om regler och praxis
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29 feb.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons,
sanna.perjons@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.se Jobbnummer 8469785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.