Handläggare till Kronofogden i Helsingborg
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Helsingborg,
Malmö,
Halmstad,
Kristianstad,
Ljungby eller i
hela Sverige Vi söker nu handläggare till vårt kontor i Helsingborg
Vi ser möjligheter, gör du?
Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning.
Ditt nya jobb
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara att du som handläggare självständigt utreder mindre omfattande tillgångsituationer och kan komma att besluta om lämpliga tvångsåtgärder för att reglera skulder, till exempel utmätning. Arbetet innebär mycket löpande ärendehantering via vårt IT-system. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, andra myndigheter, arbetsgivare med flera. Detta sker i huvudsak genom telefonkontakt. Tjänsten innefattar allmänt administrativt arbete.
Vi arbetar teambaserat. Det innebär att du har ett nära samarbete med dina kollegor och ni har ett gemensamt ansvar för teamets uppgifter och att sträva mot myndighetens mål.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Vi söker dig som har
• grundläggande behörighet till högskola/universitet
• minst sex månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
• goda datorkunskaper
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Som handläggare är det är viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt.
• Du är noggrann och stimuleras samtidigt av att arbeta i ett högt tempo och uppnår resultat.
• Många av de frågor och samtal som du får är från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Du kan sätta dig in i andras situation, uppträder förtroendeingivande och visar ett gott omdöme.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och anpassar ditt språk efter mottagaren. Du känner dig trygg med att förmedla svåra beslut.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen är tillsvidare. Kronofogden tillämpar provanställning.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på
www.kronofogden.seKronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-03-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Nilsson, Teamchef 010-573 70 36
Fredrik Ekman, Teamchef 010-578 98 08
Emma Rehnqvist Jackson, HR-konsult
emma.rehnqvist.jackson@skatteverket.se 010-572 24 65
Linda Ekman, HR-konsult 010-575 00 21
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Carl Krooks gata 24
25107 Helsingborg
KontorsadressCarl Krooks gata 24
Jobbnummer 4046807
Observera att sista ansökningsdag har passerat.