Handläggare till Komvux
Katrineholms kommun, Viadidakt / Administratörsjobb / Katrineholm
2022-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Komvux" (publicerad 2023-06-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Viadidakt i Katrineholm Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!
Viadidakt är en gemensam förvaltning för Katrineholms och Vingåkers kommuner. Vi arbetar med frågor som rör vuxenutbildning och arbetsmarknad. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning.
Publiceringsdatum2022-05-19ArbetsuppgifterSom handläggare på Komvux ansvarar du för elevregistreringar i elevsystemet Alvis för samtliga studerande inom vuxenutbildningen. Du tar fram statistik och gör analyser som sedan ligger till grund för områdets systematiska kvalitetsarbete. I rollen ingår även att göra rapporter till CSN, SCB och ta fram underlag till Komvux. Tjänsten innebär även administration kopplat till chefsstöd. Övriga administrativa uppgifter och elevservice kan bli aktuella.
KvalifikationerVi söker dig med aktuell kunskap samt erfarenhet på minst 2 år av arbete med administrativa arbetsuppgifter. Meriterande är utbildning riktad mot administration, statistik och- eller kvalitetsarbete. Du behöver ha mycket goda IT-kunskaper, samt kunskaper om olika administrativa system.
Som person har du förmågan att självständigt arbeta effektivt, strukturerat och noggrant. Du är van att möta behov i ett första led och kan fungera som filter gentemot chefen och katalysator för elever och medarbetare. För att trivas med tjänsten tycker du om att arbeta i högt tempo och ha ett positivt sinne och utpräglad känsla för service. Att arbeta med ständiga förbättringar i verksamheten är en självklarhet. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har ett professionellt förhållningssätt både mot kollegor och elever och uppmärksammar andras synpunkter och kompetens och ger dem utrymme som gynnar helheten. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du lägger vikt vid att agera utifrån etik och moral.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Löpande intervjuer kommer att ske.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKatrineholms kommun, Viadidakt
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C89338/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Katrineholms kommun (org.nr 212000-0340),
https://www.katrineholm.se/ Arbetsplats Katrineholms kommun, Viadidakt
Kontakt Rektor
Anna-Lena Karlsson
anna-lena.karlsson@viadidakt.se 0150-574 92 Jobbnummer 6661829
Observera att sista ansökningsdag har passerat.