Handläggare till Försäkringskassans Telefonkundtjänst för partne
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Säffle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Säffle,
Åmål,
Grums,
Bengtsfors,
Hammarö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Säffle,
Åmål,
Karlstad,
Arvika,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Referens: 022945-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Handläggare till Försäkringskassans Telefonkundtjänst för partners
placering i Säffle/Åmål
Då vi nu utökar vår verksamhet med ytterligare partners söker vi ca 25 nya medarbetare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Arbetet som handläggare vid kundtjänsten innebär att du har kontakt med partners (arbetsgivare, sjukvården, tandvården m.fl.) via telefon och e-post. Du informerar om gällande regelverk inom socialförsäkringen, administrerar försäkringen för sjuklönekostnader, sköter utfärdande av intyg, samt ansvarar för support av självbetjäningstjänster för partners. I uppgifterna ingår även att förmedla kontakter med Försäkringskassans Lokala och Nationella försäkringscenter.
Publiceringsdatum2008-05-02KvalifikationerFör anställningen krävs godkända slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå och/eller tidigare arbetslivserfarenhet från telefonkundtjänst är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Som handläggare är det viktigt att du är kundorienterad, resultatinriktad och strukturerad. Du har erfarenhet av kundkontakter, har en mycket hög känsla för service och har kundens intressen i fokus. Du är flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden. Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper inom socialförsäkringen.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare på heltid med tillträde augusti/september. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut av anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta områdeschef Britt-Inger Olausson tfn 0532-247 39. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Ingegärd de Maré, tfn 031-700 57 39 Fackliga representanter för ST-FK är Marita Söderberg, tfn 0533-245 25 och för SACO-S Ulrika Thorell, tfn 0532-24730.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med dnr 022945-2008 senast den 15 maj 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 209384
Observera att sista ansökningsdag har passerat.