Handläggare till fastighetsenheten, Söderhamn
Skatteverket / Juristjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn,
Hudiksvall,
Gävle,
Falun,
Tierp eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionerna, det vill säga att du handlägger, beslutar samt utreder fastighetstaxeringsärenden. Du arbetar även med omprövningar av tidigare fattade beslut. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram. Viktiga förmågor är därför att kunna organisera och prioritera sitt arbete.
Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.
Dina arbetsuppgifter kan också till stor del komma att handla om förberedelsearbetet.Förberedelsearbetet går ut på att genom granskning av överlåtelser och översyn av värdeområden nivålägga och värdera samtliga värdeområden i landet inför nästkommande allmänna eller förenklade fastighetstaxering.
Fastighetsenheten har verksamhet på fyra orter i landet varav Söderhamn är en av orterna. I Söderhamn finns tre sektioner som tillsammans består av cirka 60 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en pågående eller avslutad akademisk utbildning inom för fastighetstaxeringen relevanta områden
• arbetar resultatinriktat med förmågan att fatta välgrundade och objektiva beslut
• har god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift
• har god förmåga att arbeta strukturerat i ett högt tempo
• tar ansvar både för ditt eget och teamets arbete och värdesätter samarbete med andra samt har teamets mål i fokus.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete från myndighet så som ärendehandläggning och beslutsfattande. Det är också meriterande om du studerat värderingsteknik och/eller fastighetsekonomi.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess.
%MCEPASTEBIN%
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-04-23ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMinna Snabb, sektionschef 010-577 60 27
Anette Alsing, HR-specialist
anette.alsing@skatteverket.seLiza Bolinder, facklig kontaktperson ST 010-577 60 37
Mariette Hansen, facklig kontaktperson ST 010-547 98 15
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Nygatan 3
82627 Söderhamn
KontorsadressNygatan 3
Jobbnummer 4101833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.