Handläggare Sol/LSS
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Publiceringsdatum2016-09-09ArbetsuppgifterMyndighetsfunktionen inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
Myndighetsfunktionen söker en SoL handläggare som skall arbeta med vårdplaneringar på sjukhuset och korttidsenheten. Som handläggare ansvarar du för utredning, bedömning, beslut och uppföljning av bistånd enligt SoL, samt beställning till utförare/verkställare.
Myndighetsfunktionen söker också en LSS/SoL handläggare som skall arbeta i enheten för brukare med funktionsnedsättning. Du ansvarar för utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt LSS och bistånd enligt SoL, samt beställning till utförare/verkställare.
Du medverkar i metodutveckling, utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer.
Myndighetsenheten använder sig av procapita som dokumentationssystem och har ett systematiskt arbetssätt med individens behov i centrum ( IBIC). Ser gärna att du har erfarenhet av detta.
Myndighetsenheten använder sig av LEAN för struktur i arbetet och för ett systematiskt förbättringsarbete. Myndighetsenheten erbjuder handledning i lösningsfokuserad samtalsmodell. Myndighetsenheten har hälsoinspiratörer och har fått utmärkelse som hälsofrämjandearbetsplats steg 2.
KvalifikationerKrav är att du har socionom- eller social omsorgsexamen enligt tidigare gällande studieordning med goda kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och för tjänsten som LSS/SoL handläggare även av LSS. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, att du är en god kommunikatör och organisatör samt har kunskaper om dokumentation.
Mycket god samarbetsförmåga och lyhördhet krävs. Är öppen för förändringar och ser det som en utvecklande del i arbetet.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. 100 % SoL handläggare. 70 % med ev möjlighet till utökning till 100% LSS/SoL handläggare. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Ange följande referens när du ansöker: VoO 195/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Meyer, Enhetschef 046-35 62 13
Ann-Charlotte Andersson, enhetschef 046-35 83 26
Facklig kontaktLars Öst, Vision 046-355577
FöretagLunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen
AdressLunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22222
Jobbnummer 3040052
Observera att sista ansökningsdag har passerat.