Handläggare, skatteupplysningen, Halmstad

Skatteverket / Juristjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Halmstad, Ängelholm, Ljungby, Helsingborg, Älmhult eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteupplysningen hör till Skatteverkets kundmötesenhet och ansvarar för att besvara de allmänna frågor som inkommer från medborgare och företagare via telefon, mejl och Facebook. Skatteupplysningen är även ansvarig för Skatteverkets växel och den tekniska supporten samt för materiellt stöd till servicekontoren. Skatteupplysningen har ca 600 medarbetare som är fördelade på 17 orter, från Malmö i söder till Sundsvall i norr.

Skatteupplysningen har öppet måndag till fredag. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.

Dina arbetsuppgifter som handläggare på Skatteupplysningen innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om beskattning alternativt folkbokföring främst via telefon men även mejl. Dina arbetsuppgifter utgår ifrån verksamhetens behov. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

På Skatteupplysningen i Halmstad är vi ca 55 personer. Vi har tre sektioner uppdelade på folkbokföring, personbeskattning och företag/moms, dessutom har vi en grupp medarbetare som arbetar i andra linjens stöd.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom en för tjänsten relevant inriktning, som är avslutad eller som avslutas inom kort eller en KY/YH-utbildning omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng inom ekonomi eller juridik. Alternativt har du en teoretisk gymnasieutbildning i kombination med flera års, för tjänsten aktuell och relevant arbetslivserfarenhet


har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt


har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat


har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö


arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål


har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom något av följande:


service och kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten


ekonomi eller juridik


arbete på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-28

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lilith Rosén (beskattning), sektionschef 010-574 70 61
Paul Gunnarsson (folkbokföring), sektionschef 010-572 28 99
Susanne Lundgren, HR-konsult susanne.b.lundgren@skatteverket.se 0709-83 76 98
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Norra Källegatan 4 B
30232 Halmstad

Kontorsadress
Norra Källegatan 4 B

Jobbnummer
3665331

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: