Handläggare skadeärenden
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens och samhällets utveckling. Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållskontrakt. Genom en blandning av traditionella och nya, innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om. Verksamhetsområdet har ungefär 900 medarbetare och en omsättning på cirka 19 miljarder kronor.
Arbetsuppgifter
Som handläggare skadeärenden behandlar du inkomna anmälningar på skador som rör Trafikverkets väg- och järnvägsanläggningar och handlägger dessa enligt gällande ramverk, avtal, riktlinjer och rutinbeskrivningar. Den här tjänsten har inriktning mot skador på järnvägsanläggningen och omfattar hela landet. Du tar emot och kontrollerar anmälan, bereder och skapar underlag för fakturering och skickar sedan vidare till rätt instans och mottagare. Arbetet innehåller en stor del faktainsamling och förutom interna kontakter med Trafikverket VO Underhålls projektledare har du ofta externa kontakter med driftentreprenörer, Polisens trafikdiarium, Transportstyrelsen, Trafikförsäkringsföreningen och andra försäkringsbolag.
I tjänsten ingår också att ta fram och redovisa statistik m m.
Funktionen är inne i en utvecklingsfas där vi ser över och reviderar det befintliga arbetssättet och arbetar för att digitalisera verksamheten. Du kommer att ha en viktig roll i det utvecklingsarbetet.
Gymnasieutbildning med ekonomisk eller teknisk inriktning alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har mycket god datorvana.
Har du erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden ses det som meriterande.
Även vissa juridiska kunskaper som exempelvis förvaltningsrätt är meriterande.
Som person är du noggrann, analytisk och pedagogisk med förmåga till helhetssyn. Du tycker om att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat för att planera och prioritera ditt arbete. Du ifrågasätter ofullständigt material och underlag på ett konstruktivt sätt. Att arbeta med utveckling och att upptäcka och föreslå förbättringar i verksamheten är naturligt för dig.
Du har lätt för att utrycka dig i såväl tal som i skrift i svenska språket.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställd Provanställning tillämpas
Publiceringsdatum2018-03-22ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 18:2018:81
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Lindberg
malin.lindberg@trafikverket.se 010-125 7743
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4037634
Observera att sista ansökningsdag har passerat.