Handläggare på Trafikverkets kundtjänstavdelning sökes omgående
Montico HR Partner AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Kundföretaget
Trafikverket söker omgående tre drivna och kundfokuserade handläggare till ett längre uppdrag i Kristianstad. Trafikverket är en myndighet som bildades 2010. Huvudkontoret ligger i Borlänge med regionkontor i Luleå, Gävle, Stockholm, Eskilstuna, Göteborg och Kristianstad. Trafikverket ansvarar för långsiktig planering av transportsystemet för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart samt för byggande, drift och underhåll av de statliga vägarna och järnvägarna. Trafikverket prövar också frågor om statligt bidrag till svensk sjöfartsnäring och verkar för tillgänglighet i den kollektiva persontrafiken genom bland annat upphandling av avtal. Man är ca 6500 anställda inom 150 olika yrkesroller.
Publiceringsdatum2016-01-21Dina arbetsuppgifterSom handläggare på kundtjänstavdelningen har du en viktig roll i Trafikverkets organisation då du är ansiktet utåt till många kontaktpersoner i verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ha tät kontakt med företagets kunder och privatpersoner för att ge information, samordna telefonbokningar av t.ex. kunskaps-, kör- och yrkestrafikprov. Vidare ingår att ge råd och information om körkort, förarutbildning, förarprov, yrkestrafikprov. Därutöver ingår allmänna kontorsgöromål.
Du kommer dagligen bemöta och behandla allmänhetens frågor och synpunkter kring Trafikverket. Rollen innefattar även att ta kundens önskemål och synpunkter till rätt instans i organisationen för vidare behandling och uppföljning.
ProfilVi söker dig som är en utåtriktad, noggrann och vill arbeta med att ge god service. Du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning samt minst 2 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Som person ser vi gärna att du har förmågan att bemöta personer på ett positivt sätt och har ett starkt driv då du ofta kommer behöva ta egna initiativ och arbeta självständigt.
Det är meriterande om du har god telefonvana och har erfarenhet av liknande verksamheter så som kundservice eller andra myndigheter. På så vis blir det också viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift, det kommer även vara meriterande om du kan kommunicera på fler språk så som engelska.
Den tekniska kompetens som krävs i denna tjänst är att du har god datorvana, arbetat i likande system så som W3D3, samt har vana av växel eller motsvarande funktioner.
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakt Angelica Fredriksson på tel. 042-6000903.
Vårt företag
Montico-koncernen erbjuder tjänster inom personal- och kompetensförsörjning såsom bemanning, rekrytering, HR-konsultation, strategisk kompetensförsörjning, utbildning, jobbcoachning samt omställningsarbete. Vår expansiva koncern har idag cirka 650 anställda och omsätter cirka 400 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och kontor finns också på ett flertal orter i södra och mellersta Sverige. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik AB och Arbetsgivarringen AB.
Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-25
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2662
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngelica Fredriksson 042-600 09 03
angelica.fredriksson@montico.seFöretagMontico HR Partner AB
AdressMontico HR Partner AB
Berga Allé 1
25452 Helsingborg
KontorsadressBerga Allé 1, Helsingborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2628078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.