Handläggare på enheten för kommun- och stiftelsetillsyn

Länsstyrelsen I Stockholms Län, Rättsliga Frågor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen I Stockholms Län, Rättsliga Frågor i Stockholm

Det huvudsakliga arbetsinnehållet är att

- handlägga tillsynsärenden rörande kommunernas tillstånds- och tillsyn inom tobak, servering,
- planera och genomföra platsinspektioner
- planera och genomföra utbildningar och nätverksträffar

Arbetet inkluderar visst resande men sällan övernattningar.

Du kommer att arbeta i en grupp som tar ett gemensamt ansvar samt självständigt planerar och genomför sina arbetsuppgifter.

Vi vill ständigt förbättra våra arbetssätt och förutsätter att du vill vara med och bidra i vårt arbete med verksamhetsutveckling.

Som medarbetare på länsstyrelsen kan du behöva arbetsledas till andra arbetsuppgifter inom enheten, avdelningen eller på myndigheten, då vi dels är en krisberedskapsmyndighet och dels kan få tillfälliga uppdrag som snabbt ska lösas. Det är således en förutsättning att du som person har intresse för att arbeta på bredden när tillfälle ges.

Du ska ha

- relevant högskoleutbildning
- minst något års aktuell erfarenhet av ärendehandläggning inom offentlig förvaltning
- erfarenhet av tillsynsarbete inom arbetsområdet, såsom planera och genomföra tillsyn
- mycket god kommunikationsförmåga i både skrift och tal och inför publik
- förmåga att göra sammanvägningar av olika typer av information för att göra korrekta och rättssäkra bedömningar och prioriteringar
- hög integritet och personlig mognad
- god samarbetsförmåga
- vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö
- B-körkort
- svenskt medborgaskap

Det är meriterande med erfarenhet av att planera och genomföra externa möten, såsom nätverksträffar och utbildningar.

Vi kommer att fästa avgörande vikt vid personliga egenskaper.

Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm och möjligheter finns att delvis arbeta på annan plats än kontoret.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.

Enheten för kommun- och stiftelsetillsyn är en nybildad enhet och består av 18 medarbetare som hanterar tillsynsfrågor inom flera områden såsom stiftelsetillsyn, tillsyn över begravningsombud och överförmyndare.

Anställningsform: Tills vidare
Tillträde: Snarast

Publiceringsdatum
2023-03-27

Kontaktperson för detta jobb
Therése Jernberg, enhetschef, tel 010-22313 82
Adli Assali, enhetschef, tel 010-22392 33
Robert Granbom, HR-konsult tel 010-2231334

Fackliga företrädare
Patrik Cederlöf, SACO, tel 010-223 12 75
Björn Pettersson, ST, tel 010-223 15 73

Så ansöker du
Ansök senast: 2023-04-02
Referensnummer: 112-15014-2023

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-15014-2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Stockholms län (org.nr 202100-2247)

Arbetsplats
Länsstyrelsen I Stockholms Län, Rättsliga Frågor

Jobbnummer
7591271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen I Stockholms Län, Rättsliga Frågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen I Stockholms Län, Rättsliga Frågor: