Handläggare LSS och SoL

Tranemo Kommun , Myndighetsutövning / Administratörsjobb / Tranemo
2021-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare LSS och SoL" (publicerad 2022-05-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Myndighetsutövning i Tranemo

Vid omsorgssektionens myndighetsutövning söker vi nya medarbetare då vi ska utöka vår bemanning. En av medarbetarna som arbetar med myndighetsutövning gällande Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL), ska gå vidare i nya utmaningar inom området. Vi söker därav en ny medarbetare som ska efterträda denna medarbetare. Det vi söker är dig som vill arbeta som LSS/SoL-handläggare på enheten för personer med funktionsnedsättning.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund;
"Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på"

Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Är du utbildad socionom eller har annan likvärdig utbildning för området, tycker om att arbeta med människor och har ansvarskänsla. Då är kanske detta ett uppdrag för dig.

Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling.

Vi arbetar med löpande rekrytering och kommer kontinuerligt att kalla sökande till intervju. Så vänta inte med din ansökan om du är intresserad.


Publiceringsdatum
2021-12-23

Arbetsuppgifter
• utredning, bedömning och beslut enligt SoL och LSS
• uppföljningar och omprövningar av fattade beslut
• leverera uppdrag till interna och externa utförare
• säkerställa rättssäkerheten i myndighetsutövningen
• medverka i metodutveckling och utveckling i strukturell hållbarhet i de olika förekommande system som används
• arbeta i team med kollegor inom enheten men också i myndigheten som helhet
• samverka med interna partners inom den egna organisationen, såsom verkställighet mfl
• samverka med olika externa förekommande myndigheter, organisationer mfl





Kvalifikationer
Du är socionom eller har likvärdig utbildning och vi ser att du har erfarenhet att arbeta utifrån relevant lagstiftning. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning, och erfarenhet av aktuell målgrupp.
• har en god samarbetsförmåga, lyhörd, medskapande
och engagerad
• har intresse och förmåga att möta människor i svåra
situationer
• har förmåga att arbeta självständigt
• har god administrationsförmåga och kunskaper i dokumentation
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har minst B-körkort

Vi använder oss av dokumentationssystemet Treserva.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du är socionom eller har liknande utbildning och har erfarenhet att arbeta utifrån relevant lagstiftning. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tranemo Kommun , Myndighetsutövning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "167/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranemo kommun (org.nr 212000-1462)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Tranemo Kommun , Myndighetsutövning

Kontakt
Enhetschef IFO
Fredrika Petersson
fredrika.petersson@tranemo.se
0325-57 62 03

Jobbnummer
6206291

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranemo Kommun , Myndighetsutövning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo Kommun , Myndighetsutövning: