Handläggare, kundtjänst

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Butikssäljarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare omfattar verksamheter inom äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.


Publiceringsdatum
2018-02-08

Arbetsuppgifter
Som ett led i att förbättra Vård- och omsorgsförvaltningens tillgänglighet kommer en förvaltningsövergripande funktion skapas där medborgare kan få svar och vägledning. Funktionen kommer bemannas av en handläggare som ingår i enheten för Styrning & uppföljning. Ambitionen är att samtliga inkommande samtal som rör avgifter, biståndshandläggning samt allmänna frågor ska komma in via kundtjänstfunktionen där de flesta frågor ska kunna besvaras direkt av handläggaren.

Då både funktionen och tjänsten är nyinrättad kommer det i början läggas stort fokus på att ta fram strukturer tillsammans med berörda verksamheter för hur och vilka frågor som ska besvaras direkt och vilka som ska hänvisas vidare. Dina närmsta kollegor inom enheten arbetar i förvaltningens kanslifunktion samt med avgiftshandläggning.


Kvalifikationer
Den person vi söker har minst kandidatexamen med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan samhällsvetenskaplig utbildning.

Det är viktigt att du har en god förmåga att kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter i en stundtals stressig miljö samt har en uttalad känsla för service. Det är också viktigt med en god kommunikativ förmåga, framförallt i tal, då en stor del av arbetstiden innebär telefonsamtal med anhöriga och brukare. Du behöver även ha goda datakunskaper. Krav ställs också på god samarbetsförmåga och flexibilitet då du kommer att behöva täcka upp för andra medarbetare inom kansli- och avgiftsfunktionen vid t.ex. frånvaro.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kundtjänst eller handläggning inom offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för uppdraget.

ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-06-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-01
Ange följande referens när du ansöker: A754277
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Aronsson daniel.aronsson@molndal.se 031-315 24 71

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
3952923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: