Handläggare Kundcenter privatpersoner

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle, Sandviken, Ovanåker, Söderhamn, Falun eller i hela Sverige

Referens: 063636-2009
Försäkringskassan söker
Ett antal handläggare till Kundcenter för privatpersoner
Placering Kundcenter Gävle 
Arbetsuppgifter och ansvar
•  Ta emot kundärenden via telefon och e-post
•  Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna
•  Aktivt sälja in självbetjäning/stödja kunderna vid självbetjäning
•  Ge stöd vid anmälan av t.ex. föräldrapenning och sjukfall
•  Utföra kompletteringar och justeringar i ärenden
•  Utfärda intyg
•  Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan
•  Kontrollera, komplettera och rimlighetsbedöma uppgifter
•  Besluta i vissa ärenden och verkställa besluten
•  Bedöma rätten till ersättning och göra prognoser
•  Dokumentera och registrera relevant information kopplat till kundens ett ärende
•  Bidra till ökad kunskap hos kunden om och påverka attityder/positiv inställning till socialförsäkringen
•  Ansvara för att arbeta mot mål och göra nödvändiga prioriteringar i sitt arbete för att målen ska uppnås
•  Ansvara för att följa beslutade handläggningsprocesser och regler
•  Som handläggare på Kundcenter har du kontakt med Försäkringskassans kunder per telefon och e-post i snitt 75% av din arbetstid

Publiceringsdatum
2009-07-10

Kvalifikationer
För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.
Som handläggare i Kundcenter är det viktigt att du är kvalitetsmedveten. Du är flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden. Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl tal som skrift. Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper. Du har erfarenhet av kundkontakter, har förmågan att sätta kunden i fokus och har en mycket hög känsla för service. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kundservice med liknande arbetsuppgifter t.ex. telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder. Det är också meriterande om du kan tala flera språk. För tjänsten krävs också erfarenhet av administration.

Övrig information
Arbetstiden är schemalagt skiftarbete med kvälls- och helgarbete. Våra öppettider är:
Måndag - fredag kl. 8.00-21.00, lördag kl. 8.00-15.00 och söndag kl. 15.00-21.00.
Läs mer och ansök genom att gå in på
http://www.forsakringskassan.se/nav/be42f42e1d860e5e561409c86ac1b300

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tiina Hyvönen, x, x

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
479189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: