Handläggare kundärenden
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borlänge
2018-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare kundärenden" (publicerad 2021-09-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.
Verksamhetsområde Planering ansvarar för kort- och långsiktig planering av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen inom väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Vårt ansvar är att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering jobbar nära den politiska arenan och är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.
Handläggare kundärenden
Som handläggare kundärenden tar du emot och besvarar generella kundfrågor samt bemöter och behandlar allmänhetens frågor och synpunkter kring Trafikverket. Din roll innebär att du tar kundens önskemål och synpunkter till rätt instans i organisationen för vidare behandling och uppföljning.
De ärenden som inkommer via telefon eller skriftligen kan vara av handläggande, rådgivande, informativ eller stödjande karaktär. Om myndigheten går upp i krisberedskap är du en länk mellan allmänhet och ledning i organisationen samt avlastar vår tåg- och trafikledning.
Trafikverkets kontaktcenter är bemannat dygnet runt årets alla dagar. Denna tjänst innebär arbetstid under ordinarie kontorstid 08.00-16.30 men i vissa fall kan udda tider förekomma.
Vi söker dig som
- har avslutad treårig gymnasieutbildning.
- har ett par års erfarenhet av kundservice, både över telefonen samt av att handlägga skriftliga kundfrågor eller ärenden.
- har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
- har god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv
- har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren
- är initiativtagande och självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter
Det är meriterande om du
- har erfarenhet från offentlig verksamhet.
Varaktighet, arbetstid
100 % , Provanställning tillämpas
Publiceringsdatum2018-06-27ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-18
Ange följande referens när du ansöker: 13:2018:051
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLennart Staberg 0101236506
Pierre Karlsson 0101236444
Tony Ridderstedt 0101257441
Annika Jansson 0101238590
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4224268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.