Handläggare kundärenden

Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härnösand
2018-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare kundärenden" (publicerad 2021-11-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Härnösand, Sundsvall, Sollefteå, Örnsköldsvik, Ånge eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Handläggare kundärenden

Som medarbetare på Kontaktcenter är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Vi har fasta arbetstider med antingen skiftgång eller dagtid 08:00 - 16:30. Helg- eller nattjänstgöring kan förekomma.

I processen kommer vi att tillsätta en fast tjänst och ett längre vikariat som pågår minst ett år.


Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt.

Du har lätt för och är van vid att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS och har hanterat ärenden i sociala medier ser vi det som meriterande.

Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativrik, med förmåga att själv driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker i stressiga situationer.

Urvalstester kan komma att bli aktuellt i rekryteringsprocessen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställd

Publiceringsdatum
2018-02-09

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 13:2018:14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Möllhagen eva.mollhagen@trafikverket.se 010-124 2859

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3956879

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: