Handläggare inom ekonomiadministration

Ludvika kommun / Företagsekonomjobb / Ludvika
2025-03-06


Visa alla företagsekonomjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

VÄLKOMMEN TILL OSS PÅ SOCIAL- OCH UTBILDNINGSFÖRVALTNINGEN I LUDVIKA KOMMUN!

Nu behöver vi stärka upp kanslienheten på Social -och utbildningsförvaltningen och söker dig med positiv energi och som trivs med att vara en del av en gemenskap. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög laganda där vi samarbetar och ser möjligheter istället för hinder.

Kanslienheten är en del av förvaltningens centrala stödfunktioner och består av ett team engagerade medarbetare med olika funktioner. Ditt uppdrag är varierat och innefattar delar som ekonomiarbete, budgetarbete, fakturahantering, inköp, juridik, diarieföring, m.m.

Ditt förhållningssätt är av stor vikt och vi ser att du är kreativ, flexibel, noggrann, lyhörd och bidrar till ett gott arbetsklimat. För att trivas i rollen bör du tycka det är roligt och utmanande med varierade arbetsuppgifter och många kontaktytor. Vi söker en driven, serviceinriktad och social person. Passar du in på denna beskrivning är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

Arbetsplatsen

Din arbetsplats kommer att vara på Social- och utbildningsförvaltningens kansli och här blir du en viktig medarbetare som kommer samarbeta i team med kollegor och chefer inom förvaltningen. Kansliet arbetar både gentemot de egna verksamheterna, men har även samarbete med den övriga kommunkoncernen och medborgarna i Ludvika kommun. Kansliets vision är "Tillsammans skapar vi en hållbar verksamhet där alla kan växa och utvecklas. Vi finns här för dig!"

Publiceringsdatum
2025-03-06

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innefattar budgetarbete, budgetuppföljningar, fakturahantering, bidragsansökningar, administrativ hantering av interkommunala ärenden, direktupphandlingar samt övrigt administrativt arbete. Du kommer arbeta i olika kommunala system såsom t.ex. ekonomi-, personal-, barn/elev-, arkiverings- och statistiksystem samt webbaserade miljöer. I tjänsten ingår nära samarbete med controller och kollegor på kansli.

Kvalifikationer
Högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, eller annan för tjänsten relevant utbildning inom ekonomi. Dokumenterad arbetslivserfarenhet från politiskt styrd organisation. Du har god samarbetsförmåga samt är drivande och kan arbeta självständigt.

Som individ är du en van datoranvändare och känner dig orädd och bekväm i hanteringen av olika datasystem. Du har dokumenterad erfarenhet och god kunskap av att arbeta med mjukvara som används inom administrativt arbete så som Officeprogram och god kunskap i främst Excel.

Du har en positiv människosyn. Du har trygghet i dig själv, håller deadlines och kan arbeta individuellt och samverka i grupp. Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift.

Meriterande

Erfarenhet av arbete i olika personalsystem, ekonomisystem, samt barn- och elevadministrativa system är meriterande. Om du har erfarenhet av att arbeta med olika delar i budgetprocessen för offentlig eller privat verksamhet är det också till din fördel. Kunskap om utbildningsverksamhet och kraven på dess administration är också meriterande.



Det här får du av oss!

Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun.

Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner (friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag), aktivitetskort (bl. a gratis bad i Ludvika Sporthall), tillgång till gym på Hälsans Hus, goda möjligheter till kompetensutveckling och semesterväxling erbjuds alla tillsvidareanställda. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.

I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.



Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Vi tillämpar individuell lönesättning. Lämna löneanspråk i din ansökan.



Kontakt
Kanslichef : Helena Holmström nås via komunens vxl 0240-86 000

Arbetstagarorganisation nås via komunens vxl 0240-86 000

Verksamhetsutvecklare Maria Rosin 0240-863 02



Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-03-30. Intervjuer kommer att ske löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Tjänstens tillsättande är beroende av att erforderliga beslut fattas.

Ersättning
Enligt gällande löneöverenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvika kommun (org.nr 212000-2270), http://www.ludvika.se

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
9206910

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: