Handläggare Företagsstöd

Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
2018-07-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Företagsstöd" (publicerad 2020-07-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande i Östersund

Genom projektet "Ramprogram Jämtland Härjedalen - Att stödja övergången till koldioxidsnål ekonomi i alla sektorer" får regionen möjlighet att medfinansiera satsningar för energieffektivisering till länets företag och söker en handläggare för att handlägga företagsstöd. Projektet delfinansieras av Regionala Europeiska Utvecklingsfonden.

Vill du jobba med frågor som utvecklar företag och bidrar till hållbar tillväxt i Jämtland Härjedalen? Då ska du söka denna tjänst som handläggare och bli en del av vårt team på enheten Område Näringsliv. Vi arbetar med den regionala utvecklingsstrategin som utgångspunkt och ansvarar för handläggning av projekt- och företagsstöd. Med anledning av att vi har blivit beviljade medel ur Europeiska regional utvecklingsfonden för att driva en ny satsning med företagsstöd inriktade mot energieffektivisering förstärker vi vårt team med en ny handläggare. I teamet ingår även strateger, projektledare och handläggare av projektstöd.

Region Jämtland Härjedalens vill som arbetsgivare vara en organisation du längtar till och växer i, där hälsan står i fokus. Hos oss finns medarbetare inom många olika yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, kultur och planering av infrastruktur och har som regionalt utvecklingsansvarig aktör i uppdrag att genomföra den regionala tillväxtpolitiken. I detta uppdrag ingår att fördela anslag 1:1 för regionala tillväxtåtgärder. Anslaget kan användas som medfinansiering i projekt eller som företagsstöd.


Publiceringsdatum
2018-07-10

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare av företagsstöd har du kontakt med många företag inom olika branscher. Du bedömer om stödet är möjligt att ges och om det kan prioriteras baserat på gällande regelverk, riktlinjer och strategier. Sedan skriver du fram ett beslutsförslag och följer vid bifall stödärendet och företaget tills åtgärden för stödet är genomförd och stödet kan betalas ut. Du kommer både att handlägga ärenden som kopplar till satsningen för energieffektivisering och andra typer av företagsstöd. Vi fördelar arbetsuppgifterna inom vårt team utifrån behov och intresse. Ibland kan det hända att du även behöver hjälpa till med handläggning av projektstöd. Ärendena hanteras i ett nationellt ärendehanteringssystem som heter Nyps.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse av företagsutveckling. Vana av att hantera offentligt stödgivande eller arbete på bank med företagsärenden är meriterande. Du ska ha för arbetet lämplig akademisk utbildning, gärna med ekonomisk inriktning, eller på annat sätt dokumenterade motsvarande kunskaper. Du behöver gilla att arbeta med datorn som arbetsredskap och vi ser gärna att du har vana av att arbeta i Nyps eller med andra motsvarande ärendehanteringssystem. Eftersom du kommer att skriva fram beslutsunderlag och ha mycket kommunikation med företag är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver grundläggande ekonomikunskap och ha god analysförmåga. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ibland kräver jobbet att du meddelar avslag på ansökningar och då ska du känna dig bekväm i situationen och ändå kunna upprätthålla goda relationer med stödsökande företag.

Du måste inneha B-körkort.


ÖVRIGT
Under förutsättning av erforderliga beslut utannonseras tjänsten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-09-01 Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2020-08-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: Persr/120/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martina Lundholm martina.lundholm@regionjh.se 070-6969541

Företag
Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande

Adress
Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande
Box 654
83127 Östersund

Kontorsadress
Kyrkgatan 12 Östersund

Jobbnummer
4249069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande: