Handläggare för bostadsanpassningsbidrag
Solna Stad / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige Solna stad Omvårdnadsförvaltningen söker nu en handläggare för bostadsanpassningsbidrag då vår nuvarande handläggare går till nya utmaningar
Omvårdnadsförvaltningen
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för omsorg om personer med funktionsnedsättning samt äldreomsorgen. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Handläggare för bostadsanpassningsbidrag
Vi söker dig som är engagerad och strukturerade och som vill arbeta med att både förvalta rutiner och vidareutveckla samarbete och verksamheten. Att du värdesätter ensamarbetet innebär en stor fördel då funktionen innebär arbete som ensamhandläggare. Eftersom du kommer arbeta inom ett brett arbetsområde är det viktigt att du kan prioritera och organisera ditt arbete. Du ska vara bekväm med att driva egna projekt och vågar ta egna beslut. Tjänsten ställer även krav på att du kan utrycka dig väl i tal och skrift. Samverkan och utveckling av din funktion sker via upparbetat nätverk och årlig FKBO konferens.
På omvårdnadsförvaltningen arbetar vi kontinuerligt med olika utvecklingsfrågor i nära samverkan med avdelningen för kvalitétsutveckling och driver verksamheten framåt.
Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Våra lokaler finns i Solna stadshus, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.
Beskrivning av arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som Bab handläggare är att med brukaren i fokus informera och vägleda och ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om bidrag enligt gällande lagstiftning. Individuell behovsbedömning innebär att utarbeta förslag till lösning samt projektering av ombyggnader för sökande. Informera och förhandla med fastighetsägare angående ägarmedgivande och återställning av gjord anpassning. Söka bygglov och göra bygganmälan. Kalkylering, offertförfrågan, upphandling och kontakt med entreprenörer inom bygg, vvs, el, måleri mfl samt med leverantörer av specialutrustning till personer med funktionsnedsättning. Medverka och utföra besiktningar före, under och efter arbetets utförande. Hantera inkomna fakturor. Ansvara för att ta fram statistik till Boverket och internt inom förvaltningen. Samt bevaka marknaden både avseende produkter för ordinär bostadsanpassning och specialutrustning för funktionsnedsatta. Dokumentation och handläggning sker i verksamhetssystemet Fujitsu Bab 2
Beskrivning av kvalifikationer
Vi söker dig som är arbetsterapeut/sjukgymnast och med en bred yrkeserfarenhet. Det är viktigt att du är insatt i åldrandets sjukdomar / funktionsnedsättning och dess konsekvenser för att möjliggöra en adekvat bedömning om bostadsanpassningsbidrag. Har du ingenjörsutbildning med lägst gymnasienivå behöver du ha tidigare erfarenhet att arbeta som Bab handläggare.
Goda kunskaper i bygglagstiftningen samt entreprenadjuridik är en merit.
Har du erfarenhet att arbeta med verksamhetssystemet Fujitsu Bab 2 och Raindance är det en stor fördel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är en fördel men inget krav.
Anställningens omfattning
Tillsvidare tjänstgöring 100% Tillträde efter överenskommelse dock senast 20 maj 2019.
Publiceringsdatum2019-02-25Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-03-17
Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.
ErsättningMånadslön med individuell lönesättning
Förmåner
Flextid, friskvårdsbidrag, tillgång till gym finns
Kontaktperson för detta jobbWon Lovén-Bergman Myndighetschef
Telefonnummer: 08:7461000
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
stadshusgången 2
17186 Solna
Kontorsadressstadshusgången 2
Jobbnummer 4632269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.