Handläggare för bostadsanpassningsbidrag
Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Mölndal I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Stadsbyggnadsförvaltningen har cirka 50 medarbetare fördelat på fem enheter och är kommunstyrelsens och byggnadsnämndens förvaltning. Tjänsten är placerad på Bygglovenheten som handlägger ärenden som gäller bygglov, bygganmälan samt bostadsanpassningsbidrag.
Övriga avdelningar arbetar med mark- och exploatering, översiktlig planering och detaljplanering, lantmäterimyndighet samt kart- och mätverksamhet.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.se Publiceringsdatum2018-06-21ArbetsuppgifterVi söker en handläggare till bostadsanpassningsbidrag. Tjänsten innebär att utreda om det är möjligt att utifrån lagstiftning och funktionsnedsättning bevilja bostadsanpassningsbidrag.
Som handläggare har du ett mångsidigt arbete där du själv ansvarar för att lösa arbetsuppgifterna. Du arbetar utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att handlägga ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden. Målgruppen spänner över alla åldrar.
I arbetet ingår att bistå med information, bedöma intyg, förslag till anpassningsåtgärder, fatta beslut om bidrag för åtgärder samt rimlighetspröva offertkostnad.
Ofta innebär arbetet hembesök hos sökande, kontakt med olika entreprenörer och fastighetsägare. Tjänsten innebär myndighetsutövning varför det är av vikt att du är bekväm med att fatta egna beslut samt vid behov föredra ärende inför beslutande nämnd.
Bostadsanpassningsbidraget är till för att bekosta de anpassningar som behöver göras för att personer med funktionsnedsättning ska ha möjlighet till ett självständigt liv i sin egen bostad.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning och med erfarenhet av utredningsarbete i offentlig förvaltning gärna inom området funktionsnedsättning. Det är meriterande om du arbetat med handläggning av bostadsanpassningsbidrag samt har goda kunskaper inom gällande lagstiftning och regelverk som styr verksamheten. Arbetet kräver en god administrativ och analytisk förmåga och självständighet, flexibilitet, ansvarskännande och god förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift. B körkort krävs.
I mötet med medborgarna och deras närstående är ett värdigt bemötande och ett varmt intresse för arbete med människor mycket viktigt. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan!
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: A796474
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBo Rydström 031 - 315 13 92 (tillgänglig vecka 26 och 29)
Erica Söderlund Telefon: 031-315 13 96 (vecka 31 och 32)
FöretagMölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
AdressMölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
Jobbnummer 4217690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.