Handläggare för bostadsanpassning
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit skall mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. Idag är ca 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Publiceringsdatum2018-05-15ArbetsuppgifterVi söker en handläggare till bostadsanpassningsbidrag. Tjänsten innebär att utreda om det är möjligt att utifrån lagstiftning och funktionsnedsättning bevilja bostadsanpassningsbidrag.
Som handläggare har du ett mångsidigt arbete där du själv ansvarar att lösa arbetsuppgifterna.
Du arbetar utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden.
Målgruppen spänner över alla åldrar.
I arbetet ingår att bistå med information, rådgivning, bedöma intyg, förslag till anpassningsåtgärder, fatta beslut om åtgärder och att vara kontaktperson för den sökande fram till dess att anpassningen är utförd.
Ofta innebär arbetet hembesök samt kontakt med olika entreprenörer. Tjänsten innebär myndighetsutövning varför det är av vikt att du är bekväm med att fatta egna beslut samt vid behov föredra ärende inför beslutande nämn.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning och som har erfarenhet av utredningsarbete i offentlig förvaltning gärna inom området funktionsnedsättning.
Arbetet kräver en god administrativ och analytiskt förmåga samt förmåga att uttrycka sig väl i tal och i skrift.
Datorvana är ett krav.
Körkort krävs.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Varbergs Kommun har sedan 2015 rökfri arbetsplats och arbetstid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-10
Ange följande referens när du ansöker: A784095
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Johansson 0340-699136, 073-3034589
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 4143323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.