Handläggare för akut underhåll

Helsingborgshem AB / Bankjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgshem AB i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på www.helsingborgshem.se.

Sektionen för underhåll består av 10 medarbetare som arbetar med underhåll av våra fastigheter på något sätt. I rollen som handläggare akut underhåll är dina närmsta kollegor inom sektionen byggprojektledare, projektsamordnare och eftermarknadsansvarig.

I rollen arbetar du nära tre kollegor inom akut skadehantering, som omhändertar akuta skador och genomför avhjälpande åtgärder så att vår hyresgäst återfår en god boendemiljö. Här arbetar vi med en hög ansvarskänsla, med kostnadseffektivitet i fokus där vi tar ansvar för prioritering av våra arbetsuppgifter vilket gör att vi fokuserar på rätt saker.

Publiceringsdatum
2024-02-19

Dina arbetsuppgifter
Dina dagliga arbetsuppgifter kommer framför allt att vara hantering av akuta skador men du kommer även att driva mindre byggprojekt och totalrenovering av skadade lägenheter. Du kommer att genomföra besiktningar av skador och ansvarar för kommunikationen med hyresgästen. I rollen ingår att bedöma skadans omfattning för att kunna åtgärda med lämplig lösning.

Som handläggare akut underhåll har du kontakt med entreprenörer, underentreprenörer och försäkringsbolag samt tillhörande fakturahantering. Du gillar att jobba i projektform tillsammans med andra, med ett stort fokus att arbeta skadeförebyggande.

Kvalifikationer
Du har en byggteknisk utbildning på gymnasienivå som lägst och har erfarenhet från byggbranschen.
Officepaketet med Excel, Word är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat i fastighets- och ekonomiuppföljningssystem och kalkylverktyg. Du uttrycker dig flytande i tal och skrift på svenska.

Körkort B är ett krav.

Det finns möjlighet till bil-pool och el-cyklar.

Dina personliga egenskaper
Den person vi söker är empatisk, trygg och en pålitlig kollega. Du hanterar komplexa skadeärenden idag och ser möjligheter som en del av problemlösning. Du är van vid högt tempot och är grundlig i din yrkesroll.

Som person är du kommunikativ, tydlig och gränssättande med en positiv och lyhörd inställning. Du är ansvarstagande, idérik, har mycket stort tålamod och gott omdöme. I ditt arbete är du organiserad, strukturerad och planerar ditt arbete med omsorg.

Vidare är du prestigelös och lyhörd som person, som drivs av att få arbeta med människor. Du motiveras av att göra ett bra jobb och ser möjligheter att dela med dig av din kunskap.

Vi erbjuder
Vi är en arbetsgivare med stort hjärta som lever enligt våra värderingar, vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss.

Kontaktinformation
Claudia Baronescu, Rekryteringskonsult, +46 70 829 68 30, claudia.baronescu@randstad.se

Arbetsplats
Regementsvägen 2

254 57 Helsingborg

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4771643721".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgshem AB (org.nr 556048-0674), http://www.helsingborgshem.se

Kontakt
Rekryteringskonsult
Claudia Baronescu
claudia.baronescu@randstad.se
+46 70 829 68 30

Jobbnummer
8479586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgshem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgshem AB: