Handläggare Färdtjänsttillstånd
Lerums kommun, Myndighet / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet i Lerum I enheten för Myndighet äldre ingår utöver handläggning av färdtjänst, riksfärdtjänst och parkeringstillstånd även boendeplanering och samordning, biståndshandläggning för personer över 65 år enligt Socialtjänstlagen samt bostadsanpassning. Inom handläggningen av färdtjänst, riksfärdtjänst och parkeringstillstånd kommer du att arbeta tillsammans med en kollega. I handläggargruppen har man ett gemensamt ansvar för att utveckla verksamheten och arbeta med kvalitetsfrågor.
Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och ingår som en del av Sektor Stöd-och omsorgs Myndighetsavdelning.
Publiceringsdatum2018-11-15ArbetsuppgifterVi söker en handläggare för en tillsvidaretjänst. Arbetsuppgifterna består i att utreda och bedöma kommuninvånarnas rätt till färdtjänst, riksfärdtjänst och parkeringstillstånd för rörelsehindrade utifrån gällande lagstiftning och rättspraxis. Som handläggare kommer du att arbeta med utveckling inom området. Du kommer även att ingå i olika arbetsgrupper både internt och externt.
I arbetet ingår att hänsynsfullt och lyhört bemöta medborgarna som du kommer i kontakt med.
KvalifikationerVi vill att du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du bör ha erfarenhet av myndighetsutövning. Har du dessutom erfarenhet av färdtjänsthandläggning samt handläggning av parkeringstillstånd kommer arbetsgivaren se det som meriterande.
Tjänsten ställer krav på att du har utrednings- och datorvana. Du har ett professionellt bemötande, är serviceinriktad, har god initiativförmåga och behärskar det svenska språket samt kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Som person har du har god social kompetens och känner dig bekväm med att möta våra medborgare. Du är samarbetsvillig, strukturerad och kan fokusera samt prioritera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas under annonseringstiden.
ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.
Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-05
Ange följande referens när du ansöker: A828561
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Karlsson
elisabeth.karlsson2@lerum.se 0302-52 20 99
Carina Westlund
carina.westlund@lerum.se 0302-52 23 84
FöretagLerums kommun, Myndighet
AdressLerums kommun, Myndighet
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 4459602
Observera att sista ansökningsdag har passerat.