Handläggare av bostadsanpassningsbidrag

Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lund
2013-10-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare av bostadsanpassningsbidrag" (publicerad 2013-10-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge i Lund

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 113 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

Publiceringsdatum
2013-10-29

Arbetsuppgifter
Myndighetsfunktionen inom vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om bostadsanpassningsbidrag och insatser enligt SoL och LSS. Myndighetsfunktionen är delad i två enheter, enheten för äldre brukare och enheten för yngre brukare med funktionsnedsättning.

Utreda och handlägga ansökningar av bostadsanpassningbidrag enligt bostadsanpassningslagen och Boverkets föreskrifter samt rättspraxis. Detta innebär att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden. Målgruppen finns i alla åldrar. I arbetet ingår att göra tekniska och ekonomiska bedömningar samt bedömningar utifrån medicinska intyg. Bistå sökanden med information, rådgivning och förslag till anpassningsåtgärder. Du kommer att ha mycket kontakt med olika yrkeskategorier som vårdpersonal, fastighetsägare, och entreprenörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ingenjörsutbildning med lägst gymnasienivå inom bygg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i bygglagstiftning. Det är meriterande med kunskap om entreprenadjuridik, kostnadsberäkningar samt erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning av bostadsanpassningsbidrag. Du ska ha god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt ha en empatisk förmåga och lyhördhet i kontakten med sökande. Det krävs att du kan arbeta självständigt och driva ärenden samt har god förmåga att samarbeta med olika aktörer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 1 april 2014 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-12
Ange följande referens när du ansöker: voo 39/2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helen Meyer, enhetschef 046-35 62 13

Företag
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen

Adress
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen
Box 41
22100 Lund

Jobbnummer
1688733

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge: