Handläggare
Åklagarmyndigheten Utvecklingscentrum Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
2022-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare" (publicerad 2023-08-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Utvecklingscentrum Göteborg i Göteborg Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
Diarienummer ÅM2022-2062
Anställningen är placerad vid Utvecklingscentrum i Göteborg.
Utvecklingscentrum är en samlad funktion för rättslig tillsyn i brottmålsfrågor, rättslig utveckling och metodutveckling. Utvecklingscentrum har arbetsställen i Göteborg, Malmö och Stockholm. Utvecklingscentrum har ett uppdrag att fungera som kunskapscentrum och att tillgodose behov av rättslig information och stöd till den operativa verksamheten.
I huvudsak är arbetet inom Utvecklingscentrum uppdelat mellan arbetsorterna utifrån olika ämnesområden. Inom ramen för Utvecklingscentrum kan dock uppgifter fördelas mer fritt utifrån verksamhetens behov och medarbetarnas intressen och kunskaper.
Arbetsstället i Göteborg ansvarar bland annat för brott mot barn, brott i nära relation och sexualbrott.
Arbetet vid Utvecklingscentrum stöds av ett gemensamt kansli under ledning av en chefsadministratör. Från Göteborg arbetar två handläggare, varav du blir en av dem.
Publiceringsdatum2022-10-18ArbetsuppgifterDu arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:
ge åklagare administrativt stöd, t.ex. arbete i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter
kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden
vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter - främst via telefon och e-post
utföra arbetsuppgifter som fördelas från chefsadministratör tex. hjälpa till i våra olika projekt, hantera fakturor, beställningar samt rese- och konferensbokningar.
ge enklare IT-support. Det ka tex handla om byte av datorer och skärmar, bistå med support vid mjukvarufrågor vad gäller våra system och applikationer, felsökning och uppdatering. Det är av vikt att ha ett tekniskt intresse då det ingår att supportera och praktiskt lösa olika IT-frågor av enklare slag.
Vardagen är händelsestyrd och det kan inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du ska:
ha gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
ha skicklighet som motsvarar några års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant,
ha erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du ska även:
vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
vara självständig och ansvarstagande,
vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
vara stabil med god självkännedom,
uppskatta samarbete och bidra med goda arbetsrelationer och till kansliets utveckling,
vara serviceinriktad.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat inom rättsväsendet.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅklagarmyndigheten Utvecklingscentrum Göteborg
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Utvecklingscentrum Göteborg
Kontakt Johan Kjellsson, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 56 34 Jobbnummer 7085981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.