Hamnansvarig i Sotenäs Kommun

Sotenäs Kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sotenäs, Lysekil, Munkedal, Tanum, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Sotenäs

Sotenäs, havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Sotenäs har ren luft, rent hav och unika möjligheter för en rik och varierande fritid.

Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en lugn kommun. Här genomsyras vårt arbete av vår gemensamma värdegrund: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.

Utöver ovan nämnda fördelar med att arbeta i Sotenäs kommun finns även andra personalförmåner: friskvårdsbidrag, företagshälsovård, rökfri arbetstid, kaffe & té, ergonomiska kontorsmöbler. Man får också som nyanställd delta i en gemensam introduktion under en heldag, som både ska ge ett varmt välkomnande och viktig information kring att vara anställd i kommunen. Efter denna introduktion ska Du som medarbetare känna stolthet, trygghet och motivation för ditt nya arbete.




Publiceringsdatum
2017-11-01

Beskrivning
Hamnen ingår i Drift & Projektenheten som består av 23 tillsvidareanställda medarbetare.

Vi ansvarar för drift och underhåll av Kommunens verksamheter.
Sotenäs kommun är en sommarkommun vilket innebär att arbetsuppgifterna kommer att variera under året. Omfattningen är ca 4500 fasta båtplatser i 11 olika hamnområden. 7 stycken gästhamnar varav 3 är i egen drift, övriga 4 är på entreprenad.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att planera, samordna och utveckla hamnverksamheten. Verksamhetsområdet innefattar drift och underhåll av kajer, gästhamn, fasta båtplatser inklusive ansvar för säkring av hamnen mot risker för personskada. Till din hjälp har du arbetsledare som leder, planerar och följer upp det dagliga arbetet genom kvalitetssäkring och checklistor. Din roll är att se helheten, vara ett stöd till arbetsledaren och säkerställa samordning och effektiv resursanvändning. En viktig del i rollen är att vara kreativ och hitta nya utvecklingsmöjligheter för hamnverksamheten. Utvecklingsarbetet för en ständig förbättring av enhetens arbetsmetoder och arbetsområden sker i samarbete med andra inom förvaltningen. Verksamheten är till stor del taxefinansierad vilket innebär att den ansvarar för att ta in sina intäkter för att täcka verksamhetens kostnader. Som hamnansvarig hanterar du hela verksamheten från "ax till limpa". Det innebär kontakter med boende, verksamma, besökare, föreningar, samarbetspartners och intressenter såsom arrangörer och eventbolag. Du ges stor möjlighet att påverka verksamhetens omfattning och utveckling inför framtiden. Du har en viktig roll för att hamnverksamheten ska uppfylla satta mål och förväntningar.

Kvalifikationer
Du som söker skall ha relevant utbildning och mångårig yrkeserfarenhet inom verksamhets -området. Vi ser gärna att du har någon form av ledarskapsutbildning. Du har erfarenhet av arbete med många kundkontakter och/eller kontakter med allmänheten. God datorvana är ett krav och körkort. Stor vikt kommer att läggas vid goda ledaregenskaper och personlig lämplighet. Vi söker en ansvarstagande ledare som är tydlig i sin kommunikation och sitt sätt att agera. Du har förmågan att engagera och motivera medarbetarna att medverka i verksamhetsutvecklingen. Du är uthållig och beredd att fatta beslut under pressade situationer. Som ledare ser du din egen roll i ett sammanhang och verkar för helhetens bästa. Som person är du är lyhörd och har en positiv människosyn. Du gillar att stödja andra, samarbeta och bygga relationer. Du är kreativ men också strukturerad och har ett positivt förhållningssätt där din entusiasm och arbetsglädje smittar av sig på andra. Du arbetar resultatinriktat med god effektivitet och kvalité för att nå uppsatta mål. Kunskap eller erfarenhet från politisk styrd organisation, Ebuilder och Heroma är eftersträvansvärt. Vi arbetar för ett värdskap där gott bemötande är av största vikt. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen till oss!

Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2018-01-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/127
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jörgen Wollbratt 0523-66 47 82

Företag
Sotenäs Kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Adress
Sotenäs Kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Parkgatan 46
45680 Kungshamn

Kontorsadress
Parkgatan 46

Jobbnummer
3779280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sotenäs Kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sotenäs Kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: