Hamelin Sverige söker Key Account Manager

Affärskompetens AB / Säljarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Affärskompetens AB i Ospecificerad arbetsort

Hamelin AB är ett dotterbolag till Hamelin A/S som är en del av koncernen Hamelin som har sitt huvudkontor i Caen, Frankrike.Koncernen har mer än 40 fabriker i hela världen för tillverkning av papper, kontorsmaterial och kontorsbelysning.Hamelin har en stark position på världsmarknaden som tillverkare och leverantör av kontorsmaterial och liknande produkter och är en av Europas största och mest konkurrenskraftiga inom sitt område.Koncernens varumärken är:Elba, Oxford, Canson, Bantex, Pierre, Linex och Unilux.
Hamelin A/S är en kvalificerad leverantör av kontorsmaterial till såväl lokala återförsäljare som europeiska och globala kedjor och sammanslutningar. Från Hamelins distributionscenter i Lynge, norr om Köpenhamn, skickas det iväg produkter till mer än 95 länder på sex kontinenter.Vi är ca60 anställda som sköter ekonomi, inköp, logistik, marknadsföring och försäljning.
I dag sker tillverkningen främst med tekniskt avancerade maskiner på koncernens egna fabriker i Europa och Asien där man lägger stor vikt vid användning av miljövänliga råvaror.
Hamelin Sverige söker Key Account Manager
Arbetsuppgifter: Hamelin har en kraftig positiv utveckling i Sverige och söker nu en KEY ACCOUNT MANAGER.
Key Account Manager som brinner för försäljning.
Som KAM hos Hamelin ansvarar du för säljaktiviteter tillsammans med dina nyckelkunder.Du rapporterar till VD för Hamelin Sverige.
Dina viktigaste arbetsuppgifter blir:
• Vara företagets representant mot våra befintliga kedjor och återförsäljare.
• Ansvara för att kedjor och kunder får optimal personlig säljbearbetning
• Medverka till fastläggande budget och ansvarig för uppföljning av målen.
• Aktivt bidra med idéer utveckling
• Personlig bearbetning av nya kunder och marknader
Kompetensprofil: Du
• motiveras av försäljning
• har en hög grad av servicetänkande .
• trivs med att arbeta självständigt och målinriktat.
• har ett eget driv och ett affärsmannaskap
• är en god kommunikatör, som förstår goda relationers betydelse för resultatet.
Du har en relevant kommersiell kunskap och god forståelse for kundens behov. Vi ser gärna att du är en van förhandlare och att du har erfarenhet som säljare/KAM, gärna i en internationell organisation. Samtidigt är du serviceminded och har lätt för att utvecka långsiktiga kunderelationer.
Vi ser gärna att du bor någonstans i Stockholm/ Mellansverige
Information: Vi är ett litet gäng som trivs med att jobba och med varandra .
Självklart ser vi till att du får de redskap som behövs, såsom tjänstebil, telefon och dator.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.
Har du frågor så ring Lasse Mellwing 070-3138720, lars.mellwing@affarskompetens.se
Omfattning: Heltid
Tillträde: enligt ö.k.
Sista
ansökningsdag: 2011-10-12

Publiceringsdatum
2011-09-13

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-12
Gå in på www.affarskompetens.se och ansök där
Ansökan kan skickas till e-postadress: lars.mellwing@affarskompetens.se

Företag
Affärskompetens AB

Adress
Affärskompetens AB
Gustavslundsvägen 147
16751 Bromma

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 147
Bromma

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7043098
Faxnummer: 08-7305665
E-postadress: lasse.mellwing@affarskompetens.se

Jobbnummer
1028540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Affärskompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Affärskompetens AB: