Guest Service Agent
Clarion Hotel Stockholm / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Stockholm i Stockholm Nordic Choice Hotels AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 6.2 miljarder kronor och mer än 9200 anställda. Koncernen marknadsför över 170 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion och Nordic Hotels & Nordic Resorts på den nordiska marknaden. Noridc Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: Guest Service Agent (GSA)
Clarion Hotel Stockholm tar nu nästa steg för att utveckla servicen på hotellet. Till vår nya avdelning "Guest Service" som ansvarar för konferensdrift & lobbyservice söker vi nu Stockholms mest passionerade och vassa servicetalang. Hotellet har parkeringsservice, vilket gör att vi kräver att du har b-körkort. Vi vill gärna att du har hög stresstolerans och lätt för att prioritera då tempot ofta är högt. Teknikkunskap (konferensteknik i lokaler) är meriterande.
Tjänsten är en "roterande" tjänst som i huvudsak innefattar arbete som traditionellt utgörs av konferensvärdar, fikavärdar, portierer, concierge, växel, guest relation, roomservice och vaktmästeriet.
Tjänsten innefattar
• Att hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gäster alltid blir korrekt bemötta
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse
• Att ha god kännedom om konferensrutiner för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna
• Att vara kunnig på den teknik som finns i huset både i konferenslokaler och gästrum (upplärning på plats)
• Att assistera i att checka in och ut gäster
• Parkeringsservice av bilar (B-körkort är ett krav)
• Bagagehantering & enklare möblering
• Att agera konferensvärd, konferenstekniker, fikavärd
• Utförande av enklare vaktmästerisysslor så som byta glödlampor, få igång TV osv.
• Kassahantering
• Aktivt arbete med merförsäljning
• Aktivt användande av hotellets förbättringssystem, C2
• Att ta emot och följa upp gästreklamationer och beröm
• Ansvar för att hålla lobby och konferensområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Att vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt användade av hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av Guest Service Manager och Guest Service Supervisor
• Vid behov stötta övriga avdelningars driftsarbete på hotellet
Tjänsten innefattar varierande arbetstider och helgtjänstgöring. GSA rapporterar till Guest Service Supervisor.
Ansökan görs via länken nedan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Publiceringsdatum2014-12-09Arbetstider och omfattningProvanställning Start januari 2015
ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefine Qviberg +46 4621003
FöretagClarion Hotel Stockholm
AdressClarion Hotel Stockholm
Ringvägen 98
10460 Stockholm
KontorsadressRingvägen 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2096318
Observera att sista ansökningsdag har passerat.