Gruppledare funktionsnedsättning
Haninge Kommun / Socialsekreterarjobb / Haninge
2023-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Gruppledare funktionsnedsättning" (publicerad 2024-05-14) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv?
Välkommen att utvecklas med oss
Enhetens övergripande mål är att skapa förutsättningar för ökad självständighet för målgruppen.
Verksamheten bedrivs utifrån lagstiftningens krav, politiska mål och kommunens riktlinjer.
Tyngdpunkten i enhetens arbete inom myndighetsutövning är rättssäker handläggning, enhetliga bedömningar samt uppföljning av beslut och beviljade insatser. Enhetens uppdrag och mål är att handlägga ansökningar från den enskilde, utreda behov av insatser och fatta beslut, beställa insatser samt följa upp besluten och hur de beviljade insatserna fungerar.
På enheten finns idag totalt 17 LSS handläggare, en placeringssamordnare, en ekonomihandläggare, en administratör, två gruppledare samt en enhetschef. Enheten utökar nu med ytterligare en gruppledartjänst där Du kommer har operativt ansvar för en av 3 handläggargrupper om ca 6 handläggare.
Ditt uppdrag
Ditt uppdrag är ha det primära ansvaret för att leda det dagliga arbetet och att stötta handläggarna i frågor gällande myndighetsutövning enligt LSS och SoL.
Du leder ärendedragningar, har avstämningar med varje handläggare och fungerar som ett stöd både till handläggare och till enhetschef. En del av arbetsuppgifterna kommer att bestå av uppgifter för att avlasta enhetschef och kan därmed variera över tid.
Vid behov går du in som tillförordnad enhetschef. Du kommer att arbeta med samverkan både internt och externt och det är därför av största vikt att du är tydlig, kommunikativ och ger alla människor du möter ett gott bemötande.
Det här söker vi hos dig
- Socionomexamen
- Teoretisk kunskap om lagstiftningarna LSS och SoL
- Minst tre års dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning enligt LSS och SoL
- Det är viktigt att du som söker har god kännedom om vad som händer inom funktionshinderområdet, och vilka utmaningar det kan komma att generera i framtiden
- Du bör ha minst tre års erfarenhet av att handlägga ärenden inom socialtjänsten, och vana av att driva ditt arbete självständigt.
Meriterande
- Det är meriterande om du har god erfarenhet av att arbeta enligt IBIC.
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande uppdrag inom myndighetsutövning i Socialtjänsten, gärna LSS.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Som person är du självgående, resultatinriktad och har förmåga att fatta beslut.
Du tar egna initiativ för att se till att arbetet flyter på.
Du har en helhetssyn på arbetet och därmed möjlighet att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter, samtidigt som du kan hjälpa andra att prioritera.
Du har ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och ger alla du möter ett gott bemötande, oavsett situation.
Du är bra på att inspirera och motivera medarbetare och du har god samarbetsförmåga, både internt och externt.
Vidare är du en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer.
Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Stockholm City. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till extern handledning och kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Publiceringsdatum2023-03-06Övrig informationGå gärna in på vår hemsida för att läsa mer om vår verksamhet och kommun:
www.haninge.seKontaktuppgifter för detta jobbKontakt Jessica Lundmark Enhetschef 08-606 76 81 mail: jessica.lundmark@haninge
Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande.
Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/160".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Haninge kommun (org.nr 212000-0084)
Arbetsplats Social- och äldreförvaltningen, Biståndsavdelningen, LSS barn och vuxen
Kontakt Jessica Lundmark, Enhetschef
08-6067681 Jobbnummer 7512538
Observera att sista ansökningsdag har passerat.