Gruppchef Kundservice Teknisk support till Skandiabanken
Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt / Chefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt i Linköping,
Örebro,
Stockholm,
Göteborg,
Lund eller i
hela Sverige Vi söker nu en operativ gruppchef till Teknisk Support på Kundservice i Linköping.
Publiceringsdatum2024-03-08Om tjänstenDu ansvarar för processer och rutiner kopplat till kontinuitet och incidenthantering på bankens kundservice. Vidare ansvar för att driva det strategiska arbetet inom Teknisk support framåt där fokus ligger på att effektivisera arbetssätt och rutiner för gruppen. Gruppen är en supportavdelning som stöttar Kundservice och andra avdelningar vid frågor och ärenden av teknisk karaktär. Gruppen ansvarar för att genomföra och följa upp felanmälningar på produkter som inte fungerar för kunder. Vidare agerar de i en koordinerande roll vid stora driftstörningar för kundservice och sköter kommunikation till våra kunder. Gruppen består idag av 2 handläggare teknisk support och 3 coacher.
Tjänsten är placerad på Skandias kontor på Ågatan i Linköping och du kommer att rapportera till Chef Kundservice.
Din roll
Som Gruppchef för Teknisk support skall du leda och fördela arbetet i gruppen. Då gruppen inte är så stor kommer det medföra att du kommer behöva vara operativ och vid behov även gå in och stötta i det dagliga arbetet. Du ska också utveckla ändamålsenliga kontroller och rutiner för verksamheten och detta i nära dialog med bankens relevanta riskägare.
Vidare är du ansvarig för processer och risker för Kundservice, vilket främst inbegriper Kundservice Kontinuitetsplan där du har ett helhetsansvar för ändring och uppdatering av nödrutiner, genomförande av testning osv. Du utreder och hittar lärdomar och förbättringar utifrån inträffade incidenter. En stor del av incidenthanteringen är kopplat till systemspecifika incidenter som drabbar våra kunder eller interna system. Du ska tillsammans med gruppen skapa de bästa förutsättningarna för en effektiv incidenthantering genom att hitta synergier och aktuella forum där du och gruppen kan medverka. Som ansvarig för all incidenthantering på Kundservice kommer du även vara representant för KS och ingå i IMT (Incident Management Team).
Då coacherna i gruppen också arbetar på kvällar och helger så förväntas du som chef ibland arbeta utanför ordinarie kontorstider tillsammans med dina medarbetare.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Personalansvar
- Du tar fram och uppdaterar rutiner kopplat till kontinuitetsplanen samt genomför tester.
- Proaktivt och aktivt arbeta för en effektiv hantering av incidenter
- Arbeta för ökad medvetenhet och kunskap om incidenthantering inom KS
- Du stöttar gruppen operativt för att få alla nödvändiga arbetsuppgifter utförda.
- Effektiviserar arbetssätt och rutiner för gruppen, samt aktivt arbetar för att delta i aktuella forum där du som chef, men även gruppen bör medverka
- Säkerställer att medarbetare inom Teknisk support genomgått relevanta utbildningar och har tillgång till rätt information samt kvalitetssäkrar kompetens och förståelse inom gruppen.
- Är ledningens stöd i att kommunicera och implementera Skandias och bankens strategier, planer och beslut.
Vi tror på ledarskap där du som chef agerar, engagerar och är tydlig - allt för att säkerställa det bästa för våra medarbetare, för dig och för våra kunder. Vi förväntar oss ett ledararskap där du är modig, prioriterar och tar ansvar proaktivt, samt har förmågan att agera resolut i svåra situationer. Ett handlingskraftigt förhållningssätt är nyckeln till framgång. Som chef och ledare hos oss kommer du att inspirera och utmana ditt team, med en förmåga att lyssna, bry dig om och engagera andra.
Du präglas av en nyfiken inställning som fokuserar på lärande och utveckling. Klar och transparent kommunikation är avgörande. Du kommer att förväntas sätta tydliga förväntningar, följa upp, och aktivt söka feedback för att ständigt förbättra både processer och resultat.
Det här önskar vi av dig
Vi ser att du har ledarerfarenhet och arbetat inom kundservice och bank. Har du erfarenhet av Incident management-processen inom ITIL och av arbete i Service Now är det meriterande, likaså om du har en högskole-/universitetsutbildning och/eller ledarskapsutbildning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska, är drivande, lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och på tvären i organisationen. Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.
Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.
Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.
Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.
Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt (org.nr 516406-0948),
https://www.skandia.se/ Arbetsplats Skandia
Jobbnummer 8526526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.