Gruppchef inom rehabilitering till Distrikt Halland
Samhall AB / Chefsjobb / Halmstad
2020-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Gruppchef inom rehabilitering till Distrikt Halland" (publicerad 2023-02-06) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Samhall AB i Halmstad,
Falkenberg,
Varberg,
Klippan,
Ljungby eller i
hela Sverige Gruppchef inom rehabilitering till Distrikt Halland
Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Marknadsområde Syd är organiserat i nio distrikt där distrikt Halland nu söker en gruppchefskollega med inriktning inom rehabilitering. Tjänsten är direkt underställd affärschef och är placerad i Halmstad, där möjlighet att sitta viss tid i Falkenberg finns om så önskas.
Arbetsbeskrivning
Som gruppchef kommer du att ansvara över de mer komplicerade och svåra rehabiliteringsärenden som finns i distriktet. Det kan handla om längre sjukskrivningar som återkommande korttidsfrånvaro. I arbetet ingår att skapa god samverkan med anhöriga, fackliga parter såväl Försäkringskassan, företagshälsovården men också primärvården. Du kommer att vara distriktets specialist inom rehabilitering och dina råd och coaching till dina chefskollegor i deras egna rehabiliteringsärenden kommer att vara värdefullt. Målet med ditt arbete är att matcha rätt arbetsuppgifter till rätt person och att medarbetarna kan återfå arbetsförmåga och därmed återgå i arbete och på sikt lämna företaget för en anställning hos en annan arbetsgivare. Du är väl insatt i försäkringskassans regelverk då detta är en utav förutsättningarna för denna tjänst.
Vi söker dig som självständigt vill leda och utveckla sitt ansvarsområde i linje med Samhalls uppdrag och samarbeta för att distriktet ska nå sina mål. Du är bra på att skapa bra struktur, planering och dokumentation i ditt arbete som personalansvarig. Du drivs av att motivera, utveckla och matcha medarbetare till arbete i och utanför Samhall samt att utveckla medarbetares yrkeskunnande, arbetsförmåga och anställningsbarhet i samarbete med dina chefskollegor i operativ drift. Genom ditt arbetssätt bidrar du till god samordning och samverkan med exempelvis företagshälsovården, övrig sjukvård och Försäkringskassan.
Önskvärda kvalifikationer
Ledarskapserfarenhet med personalansvar
Erfarenhet av aktivt rehabiliteringsarbete med personal
Erfarenhet utav försäkringskassans regelverk ang. sjuk - och rehabiliteringsarbetet
Lägst gymnasial utbildning
B-körkort erfordras
Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du trivs med att möta människor och har stor förmåga att leda samt tror på människors förmåga till utveckling. Du ser möjligheter för att kunna matcha rätt medarbetare till rätt utveckling och du har hög kommunikativ förmåga. Du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du har ett coachande förhållningssätt.
Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100%
Befattningens placering: Halmstad
Sista dag att ansöka är 2020-10-04
Kontaktpersoner:
Caroline Jörnbrink, Affärschef: 042-168561
Sara Andrae, HR-specialist 040-248325
Fackliga kontaktuppgifter:
Asim Zilic, Saco 021-831820
Inga Löfgren, Ledarna 031-3375401
Marie Liljedahl, Unionen 0372-65703
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2020-09-14Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSAMHALL AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144666".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Samhall AB (org.nr 556448-1397)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Samhall AB
Jobbnummer 5358301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.