Global Solutions Specialist / 2nd line support till Flowbird
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige About Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
About the job:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Flowbird har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Flowbird en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
About the company:
Flowbird är ett globalt och världsledande företag som erbjuder effektiva parkeringslösningar genom innovation, öppenhet och tillförlitlighet. Ambitionen är att göra det enkelt, smidigt och säkert för alla att parkera. Deras helhetslösningar är utformade för att hjälpa till att hålla städer i rörelse och se till att människor hinner fokusera på det som är viktigt för dem. Som ett resultat hittar du deras produkter och tjänster i över 40 länder: till exempel på Chicagos gator, i skidbackarna i Falun eller på stränderna i Sydney. Sedan starten 1955 har Flowbird varit i framkant när det gäller framtida parkeringslösningar och har fortfarande denna position idag.
Tasks and responsibilities:
Som lösningsspecialist på Flowbird arbetar du med teknisk problemlösning av företagets produkter. Du arbetar efter ett ärendehanteringssystem där du löser interna och externa ärenden från dotterbolag och distributörer i världen som kräver stor teknisk förståelse. Ärendena handlar till exempel om teknisk felsökning av kundparkeringsmätare och övervakningskameror samt ställa in och verifiera mer komplexa servicekonfigurationer. Du har också nära kontakt med R&D-avdelningen för att samordna mer avancerad analys, buggfixar och förbättringar.
För att upprätthålla ett bra system- och kundservicenivå dygnet runt, kommer tjänsten med tiden också att innehålla en återkommande jourtjänst. Detta kan innebära att akuta ärenden som kommer och måste lösas omgående kch kontinuerligt informera berörda kunder.
Utöver detta är du och ditt team ansvarigt för utbildning av service- och supportpersonal på dotterbolag och distributörer över hela världen i Flowbirds produkter. Detta kan leda till cirka 20 resdagar om året. Ditt dagliga arbete och större delen av din tid spenderas på kontoret i Kista.
Education, Experience and Personal characteristics:
• Minst 2 års erfarenhet av 1-line teknisk support
• Stort tekniskt intresse
• Flytande engelska, andra språk som franska är meriterande
Meriterande:
• Kunskap/Erfarenhet i XML
• Tidigare erfarenhet av betalningslösningar
• Kunskap om nätverk
För att trivas i rollen som lösningsspecialist tror vi att du motiveras av att agera problemlösare med ett intresse och förmåga att fördjupa dig i komplexa problem. Du har ett logiskt förhållningssätt och föredrar att lita på data när det gäller att lösa problem. I rollen har du kontakt med många interna medarbetare, liksom i viss mån externa kunder och distributörer, vilket gör att du inte är rädd för att ta det första steget till ett samtal.
Other information:
Start: Så snart som möjligt
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Efter överenskommelse
Tankar om Bravuras rekryteringsprocess? Du hittar svar på de vanligaste frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor -och-svar/
Om du har specifika frågor om tjänsten, maila
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange tjänsten.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omedelbart eftersom vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Keywords: Global Solutions Specialist, 2nd line support, second line, first line, 1st line, support, technical, IT, support technician, IT-support, fulltime, Stockholm, Kista, lösningsspecialist, supporttekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-08-30ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5929718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.