Global Helpdesk Coordinator
Roxtec International AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Roxtec International AB i Karlskrona Roxtec International AB söker nu en
Global Helpdesk Coordinator
GLOBAL IT-SERVICE OCH SUPPORT
Roxtec IT arbetar med drift och support för koncernens samtliga 22 bolag världen över. Avdelningen har sin bas vid huvudkontoret i Karlskrona, varifrån systemen driftas och utvecklas. Det gäller allt från affärssystem till webb- och specialapplikationer. Roxtec IT jobbar i en modern miljö och använder en mix av open source samt Microsoftbaserade produkter.
GLOBAL HELPDESK COORDINATOR
Nu söker vi dig som har stort engagemang och kundfokus, och som vill arbeta i en dynamisk organisation. Tjänsten innefattar ett ansvar för att aktivt, tillmötesgående och på ett professionellt sätt bemöta och lösa våra användares IT-relaterade frågeställningar.
Arbetet innebär till viss mån projektledning, konfigurering, förändringsarbete och uppföljning, men främst support och utbildning gentemot våra användare.
Som Global Helpdesk Coordinator kommer du att vara den resurs som aktivt arbetar för att samarbetet mellan våra tre andra Frontline-tekniker och övriga IT-grupper fungerar på bästa sätt.
Dessa tekniker finns idag i Sverige, Kina och USA, och de ansvarar för att utföra samma typ av arbete gentemot våra användare i respektive regioner.
Ditt arbetsområde är globalt, så du supportar såväl USA i väst som Australien i öst.
Publiceringsdatum2013-03-25KvalifikationerVi ser gärna att du har en relevant utbildning inom IT och en arbetslivserfarenhet inom gällande område på minst 1-3 år. För att trivas i denna roll bör du vara en person som söker utmaningar inom problemlösning och som uppskattar daglig kontakt med olika kulturer.
Då engelska är vårt koncernspråk och våra användare finns representerade i större delen av världen så är goda kunskaper i engelska ett krav.
Du är intresserad av det sociala samspelet, har förmågan att starta och avsluta aktiviteter samt ta ansvar. Vidare är du organiserad och fokuserar på kundtillfredsställelse samt leverans av hög kvalitet. Du har ett inre driv och är företagsam i ditt sätt att agera.
Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord hos oss på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig.
Tjänsten är vid huvudkontoret i Karlskrona och i rollen ingår resor.
ANSÖKAN
Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Johan Jartelius, CIO, +46 455 36 67 40 eller
Ulrica Malmberg, HR Manager Sweden, +46 455 36 72 74. Du är välkommen med din ansökan till
ulrica.malmberg@roxtec.com . Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-04-02. Märk din ansökan med Global Helpdesk Coordinator.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ulrica.malmberg@roxtec.comKontaktUlrica Malmberg 0455-36 72 74 (Telefon)
ulrica.malmberg@roxtec.comJohan Jartelius 0455-36 67 40 (Telefon)
johan.jartelius@roxtec.comFöretagRoxtec International AB
AdressRoxtec International AB
Box 540
37123 KARLSKRONA
KontorsadressRombvägen 2
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0455-36 72 74
E-postadress:
ulrica.malmberg@roxtec.com Jobbnummer 1502877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.