Fysioterapistudent till Rehabenheten

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukgymnastjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Du får nu möjligheten att under sommaren ingå i ett team runt omsorgstagare i Sandvikens kommun.



Publiceringsdatum
2022-02-28

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med handledare men också med självständig träning. Nedan ser du vad fysioterapeutens roll är i Sandvikens kommun:

Fysioterapeuten ger rehabiliterande insatser till personer som har funktions- och aktivitetshinder som begränsar eller hotar att begränsa individens dagliga liv. I arbetet ingår förebyggande, rehabiliterande/habiliterande och kompensatoriska åtgärder. Fysioterapeuten ingår i team runt omsorgstagaren tillsammans med andra befattningar, såsom arbetsterapeut, sjuksköterska och omsorgspersonal.
I arbetet ingår att tillvarata och utveckla såväl fysiska, kognitiva som sociala färdigheter och att anpassa miljön. Handledning, instruktioner och utbildningsinsatser till annan personal är en del i arbetet.
Vi erbjuder omväxlande arbete samt en kompetent och trevlig arbetsgrupp att arbeta i.

Välkommen med din ansökan!


Kvalifikationer
Vi söker dig som läser till fysioterapeut och som har genomfört din termin 5-praktik. Du har ett intresse för att möta och arbeta med den åldrande människan. Som person är du positiv, flexibel och lyhörd. Du är självständig, förtroendeingivande och noggrann. Det är även viktigt att du har ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. Då vi arbetar i team ställs höga krav på god samarbetsförmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Sommarvikariat cirka v. 25-33 Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef Rehabenheten
Carina Ahlmén
carina.ahlmen@sandviken.se
026-24 19 42

Jobbnummer
6388519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: