Funktionskoordinator, IT-stöd för beställning av hjälpmedel
Västra Götalandsregionen / Datajobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Lerum eller i
hela Sverige Västra Götalandsregionen
Du kommer arbeta i den nyetablerade Gemensamma IT samordningsfunktionen(GITS) mellan de 49 kommunerna i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen. Uppgiften som funktionskoordinator innebär att vara ett stöd för samtliga användare av den gemensamma IT-tjänsten genom att agera som en "brygga mellan verksamhet och IT".
I Västra Götaland är en gemensam hjälpmedelsförsörjning en förutsättning för att hjälpmedelsansvaret ska kunna följa hälso- och sjukvårdsansvaret och att hjälpmedlet ska kunna följa patienten/brukaren i vårdkedjan. WebSESAM är ett IT-stöd för beställning av hjälpmedel som stöder senaste hjälpmedelsavtalet från 2010. Omfattningen är ca. 200 000 orders per år.
Arbetsuppgifterna innebär bl.a. att:
• leda den partsammansatta beredningsgruppen där beslut om uppgraderingar tas
• sammanhålla och hanterar behov av funktionalitetsförändringar i IT tjänsten
• testa nya realeser
• hålla avstämningsmöten om funktionalitet med leverantören av IT tjänsten
• vid behov vara sammankallande och leda prioriteringsgruppen, en arbetsgrupp för framtagande av större uppgraderingar i systemet
• ha kontinuerlig kontakt med systemägaren
• vara drivande i de samverkansfrågor som finns och uppkommer inom ramen för IT-tjänsten
• fungera som applikationssupport
• ansvara för att aktuellt regionalt utbildningsmaterial finns tillgängligt för användarna
• hantera budget och förvaltningsplan för IT tjänsten
• ta fram och redovisa olika typer av statistik gällande webSESAM
• delta som en av VGs representanter i SESAMs nationella användarförening
Den gemensamma IT samordningsfunktionen är under uppbyggnad. En av utmaningarna som funktionskoordinator blir att, i samverkan med övriga medarbetare, vara delaktig i att ta fram strukturer för funktionen. Du kommer ha din anställning inom Västra Götalandsregionen.
Personlig profil:
Du har ett strukturerat arbetssätt, har förmåga leda utveckling självständigt och samtidigt vara en bra lagspelare. Du tar egna initiativ och är drivande i att lösa uppgifter, har lätt att få kontakt, samt arbetar bra tillsammans med både användare och uppdragsgivare.
Erfarenheter/kvalifikationer:
Du ska ha:
• god kunskap om hur länets kommuner och VGR arbetar tillsammans med hjälpmedelsbeställningar
• erfarenhet av att leda förvaltnings- och/eller projektgrupp
• god kunskap om IT inom både teknik- och förvaltningsområdet
• vana av förhandlingar med leverantörer är meriterande
• vana av att kunna presentera komplex information på ett begripligt sätt för olika målgrupper
• vana vid att självständigt hantera supportfrågor och systemadministration av webSESAM
Publiceringsdatum2013-09-24Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: 2014-01-01, el enl överenskommelse tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-16
Ange följande referens när du ansöker: 2013/3256
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Amundsson, Funktionsledare 070-270 91 47
FöretagVästra Götalandsregionen
AdressVästra Götalandsregionen
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg
Jobbnummer 1660678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.