Funktionsansvarig för test till eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten / Datajobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Kalmar,
Karlskrona,
Växjö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du fylla en funktion?
Vi söker nu en funktionsansvarig för test till avdelningen digitalisering. Tjänsten är placerad inom enheten test som arbetar med test av de tjänster som myndigheten levererar.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Publiceringsdatum2019-05-06Om tjänstenSom funktionsansvarig planerar, leder och följer du upp enhetens arbete. Du koordinerar resurs- och utbildningsbehov samt ledigheter inom enheten. Du avropar konsulter och följer upp deras arbete. Vidare deltar du i verksamhetsplanering och i att ta fram budgetunderlag.
Du omvärldsbevakar trender och utveckling inom testområdet.
Som funktionsansvarig jobbar du i nära samarbete med enhetschef test, myndighetens förvaltningsledare samt andra närliggande funktioner.
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen inom data/IT eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet vi bedömer likvärdig
• Minst två års erfarenhet av att arbeta som testledare i hela kedjan
• Minst ett års erfarenhet av att leda andra
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
Som person är du självgående, kreativ och strukturerad. Du har en helhetssyn och en god samarbetsförmåga.
Meriterande för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbeta med rekrytering samt att genomföra konsultavrop inom ramen för LOU
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.
Anställningen är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor.
Tid att leva! Vill du veta mer om hur det rä att bo i Kalmarsundsregionen, läs här;
https://kalmarsundsregionen.com/eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef Elisabeth Ahlgren enhetschef test, tel 010-458 62 16, HR-specialist Ulrika Lind, tel 010-458 63 48, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 26 maj 2019!
Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på
www.ehalsomyndigheten.seRekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Sökord: Automation, Testledare, Funktionsansvarig, Coaching, Förändring
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretageHälsomyndigheten
AdresseHälsomyndigheten
Box 913
39129 Kalmar
KontorsadressBox 913
Jobbnummer 4773631
Observera att sista ansökningsdag har passerat.