Franchisetagare - Coop Kvarnen, Katrineholm C.

Rl Future Management AB / Chefsjobb / Katrineholm
2021-03-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Franchisetagare - Coop Kvarnen, Katrineholm C." (publicerad 2021-05-13) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rl Future Management AB i Katrineholm, Eskilstuna, Norrköping, Nyköping, Örebro eller i hela Sverige

Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.

Med cirka 800 butiker i Sverige och 3,5 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.


Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny Franchisetagare till Coop Kvarnen, Katrineholm.

Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Motiveras du av ett personligt ägande och ser den ekonomiska risken som en sporre till ökat engagemang?

Vi på Coop ger dig som Franchisetagare plattformen för att driva och utveckla ditt eget affärsmannaskap.

Din roll
Att vara Franchisetagare innebär att du genom ett eget aktiebolag driver butiken enligt Coops franchiseavtal. Vi står för koncept, sortiment, prissättning, varulager samt inredning. Som Franchisetagare har du fullt arbetsgivaransvar och är ekonomiskt ansvarig för en stor del av butikens övriga driftskostnader.

Som Franchisetagare ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden.

I ditt arbete ingår bland annat att:
• Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga
• Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken
• Arbeta med olika kundaktiviteter
• Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna.
• Säkerställa den dagliga driften - bemanning, varuförsörjning, prisvård, m.m.
• Ansvara för budget och affärsplan för enheten
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
• Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs




Publiceringsdatum
2021-03-09

Utbildningsbakgrund
Gymnasieutbildning är ett krav
Ledarutbildning eller ledarerfarenhet är ett krav
Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet är meriterande

Erfarenhet/kompetens:
Tjänsten kräver bred erfarenhet, hög kompetens samt stort intresse för retail
Verkat i en organisation med en stark och tydlig strategi
Dokumenterat goda resultat inom retail
Om du idag driver, eller om du tidigare drivit en egen verksamhet är detta meriterande

Hos Coop finns möjligheter att både utveckla sig själv och andra i en snabbrörlig, säljdriven och inspirerande miljö. Coops kultur som bygger på värdegrunden - Välkomnande, Inspirerande och Ansvarstagande genomsyrar hur de som arbetar inom företaget beter sig mot varandra, sina kunder/medlemmar och hur de driver sina butiker för bästa möjliga resultat.

Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål.

Coop värdesätter de kvalitéer som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rolf Lindgren, 070-513 66 94 på Future Management.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rl Future Management AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rl Future Management AB (org.nr 556701-2199)

Arbetsplats
Future Management

Jobbnummer
5618076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rl Future Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rl Future Management AB: