Förvaltningssekreterare, kommunledningskontoret

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Nu söker vi en förvaltningsekreterare till vår kansilavdelning på kommunledningskontoret. Kansliavdelningen består av cirka 38 medarbetare med funktionsområden kansli, arkiv, juridik, överförmyndare, systemansvar och medborgarcenter. Verksamheten finns både i Rådhus Skåne som Östra kommunhuset men denna tjänst har sin placering i Rådhus Skåne i direkt närhet till bussar och tåg.

Är du vår nya kollega? Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-08-24

Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare kommer du att arbeta i olika uppdrag och nivåer för den politiska beslutsprocessen. I vardagen hanterar du post, inköp, mötesbokningar samt registrerar och fördelar ärenden. I arbetsuppgifterna ingår även att ansvara för genomförandet av Kristianstads kommuns årsdag den 22 maj, medborgarcermoni den 6 juni samt övergripande ansvar för kommunens vigslar.

Kvalifikationer
Tycker du att administrativa processer är det bästa som finns och dessutom är noggrann? Då är du den vi söker.

Du har relevant utbildning från högskola eller eftergymnasial utbildning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har några års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna från politiskt styrd organisation.

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vilket innebär att din förmåga att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen kommer väl till pass i arbetet. Arbetsuppgifterna kräver att du har god datakunskap och hanterar Officepaketet i ditt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna ärendehanteringssystemet Evolution. Du som söker till oss har B-körkort för att enkelt ta dig runt i vår kommun vid behov.

För att lyckas i rollen är du prestigelös och har förmåga att arbeta med andra människor. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt och att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt mot givna tidsramar.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2023-71".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Kansliavdelning

Kontakt
Avdelningschef
Anders Sandin
044-13 56 21

Jobbnummer
8057326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: