Förvaltningssekreterare

Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
2012-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningssekreterare" (publicerad 2013-03-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 55 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2012-01-23

Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekretare hos oss ger du stöd till nämnd och förvaltning och ansvarar för sekreterarskap i nämndens utskott.

Arbetsuppgifterna innebär
• sekreterarskap i nämndens utskott
• ersättare för sekreterare i stadsdelsnämnd
• mindre utredningsuppdrag och kartläggningar

Kansliet är en liten arbetsenhet där medarbetarna ersätter varandra i olika arbetsprocesser. Det innebär att förvaltningssekreterarens uppgifter och ansvar under en introduktionsperiod kommer att ha ett innehåll som ger förutsättningar att på längre sikt vara en back-up för flera av enhetens processer. En av uppgifterna inledningsvis är att ansvara för nämndens diarium:

• att upprätthålla en struktur för handlingar som upprättas, kommer in till eller skickas från förvaltningen
• att dagligen avgöra eller medverka vid bedömningar av hur ärenden ska handläggas/utredas och initiera att handläggningskedjan startar
• att ge service till kunder inom förvaltningen och externt: att lämna uppgifter, information, handlingar eller förmedla kontakter till handläggare och andra

Kvalifikationer
o Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
o Erfarenhet av biståndsbedömning inom socialtjänsten
o Kunskap om offentlig rätt, framförallt socialrätt, förvaltningsrätt och kommunalrätt
o Noggrannhet och ordningssinne
o God stilistisk förmåga
o Kundfokuserat arbetssätt
o Samarbetsförmåga
o Initiativförmåga

Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A252405
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bente Greve, 031-3657012

Facklig kontakt
Katarina Åkermo, 031-3657059

Företag
Göteborgs stad, SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad, SDF Centrum

Jobbnummer
1135446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum: