Förvaltningssekreterare
Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
2012-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningssekreterare" (publicerad 2013-03-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 55 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2012-01-23ArbetsuppgifterSom förvaltningssekretare hos oss ger du stöd till nämnd och förvaltning och ansvarar för sekreterarskap i nämndens utskott.
Arbetsuppgifterna innebär
• sekreterarskap i nämndens utskott
• ersättare för sekreterare i stadsdelsnämnd
• mindre utredningsuppdrag och kartläggningar
Kansliet är en liten arbetsenhet där medarbetarna ersätter varandra i olika arbetsprocesser. Det innebär att förvaltningssekreterarens uppgifter och ansvar under en introduktionsperiod kommer att ha ett innehåll som ger förutsättningar att på längre sikt vara en back-up för flera av enhetens processer. En av uppgifterna inledningsvis är att ansvara för nämndens diarium:
• att upprätthålla en struktur för handlingar som upprättas, kommer in till eller skickas från förvaltningen
• att dagligen avgöra eller medverka vid bedömningar av hur ärenden ska handläggas/utredas och initiera att handläggningskedjan startar
• att ge service till kunder inom förvaltningen och externt: att lämna uppgifter, information, handlingar eller förmedla kontakter till handläggare och andra
Kvalifikationero Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
o Erfarenhet av biståndsbedömning inom socialtjänsten
o Kunskap om offentlig rätt, framförallt socialrätt, förvaltningsrätt och kommunalrätt
o Noggrannhet och ordningssinne
o God stilistisk förmåga
o Kundfokuserat arbetssätt
o Samarbetsförmåga
o Initiativförmåga
Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A252405
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBente Greve, 031-3657012
Facklig kontaktKatarina Åkermo, 031-3657059
FöretagGöteborgs stad, SDF Centrum
AdressGöteborgs stad, SDF Centrum
Jobbnummer 1135446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.