Förvaltare och utvecklare inom automatisering/visualisering me
Snille Bemanning AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Snille Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vi söker en förvaltare och utvecklare inom automatisering och visualisering med ansvar för utbyggd tunnelbana.
Publiceringsdatum2019-12-09ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna innebär hantering av bl.a. dokument, ritningar, modeller i projekten pågår ett arbete med att automatisera vissa processer. Vi strävar efter att automatisera fler processer där vi kan uppnå högre kvalitet och kostnadsbesparingar.
Automatiseringen innebär att information som finns i dokumenthanteringssystemet Webforum analyseras och kontrolleras mot uppställda krav. Det kan till exempel vara kontroll av att information i en ritningsstämpel stämmer med metadata och har rätt status. Automatiseringar finns eller planeras inom följande områden:
• Mottagningskontroller
• Överlämning av handlingar/ritningar till andra system
• Granskning av ritningar
• Visuell representation av framdrift och tidplaner
• Kommunikation mellan Webforum och karttjänster
• Diarieföring av handlingar
• Visualisering innebär att visualisera information från modeller på karta, i presentationsmaterial eller på möten.
• Utbilda andra i hur modeller presentas förekommer.
Visualisering innefattar bl.a. att tillsammans med GIS ansvarig:
• Administrera karttjänster som används inom förvaltningen
• Utveckla funktioner i de karttjänster som används inom förvaltningen
I uppdraget ingår även:
• Att planera och hålla utbildningar i Navisworks med målsättning att öka användandet av BIM-modeller
• Utbyta erfarenheter och lösningar med projekterande organisation, trafikförvaltningen och andra projekt.
• Stötta BIM-strateg och datasamordnare i den dagliga verksamheten
• Vara stöd vid granskning av leveranser
• Stötta handläggare att ta fram bilder eller andra produkter extraherade från BIM-modeller
Detta är ett längre konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd av Snille. Uppdraget beräknas starta i januari 2020 och pågå till 2026-12-31.
ProfilKvalifikationer• Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med BIM-Modeller och BIM-samordning.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med FME och Scriptning I FME
• Minst 2 års erfarenhet av utbildning I Navisworks
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med karttjänster och visualiering av information I karttjänster
• Minst 2 års erfarenhet av Python/Javascript-programmering
Meriterande
• Erfarenhet av informationshantering i dokumenthanteringssystemet Webforum
• Erfarenhet av informationshantering i bygg- och anläggningsprojekt
• Erfarenhet av diariesystem
Som person är du självgående och strukturerad. Du brinner för goda resultat och har en god samarbetsförmåga.
Om företagetMer information om bolaget ges längre fram i processen.
Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!
Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan! Vi behandlar ansökningar och tillsättning löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer hos Snille kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 20196-12-11. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Jenniefer Berg på telefon 08 562 159 18 eller på
jenniefer@snille.se.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSnille Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Snille Bemanning AB (org.nr 556681-7143)
Arbetsplats Snille Bemanning
Jobbnummer 4992344
Observera att sista ansökningsdag har passerat.