Försäljningsdrivna inköpare
Jollyroom AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2017-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäljningsdrivna inköpare" (publicerad 2018-01-08) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Försäljningsdrivna inköpare
Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet i vår bransch. Vi arbetar med såväl välkända som egna varumärken. I vår pågående tillväxt uppstår det kontinuerligt nya tjänster, ansvarsområden och kategorier i vår inköpsorganisation. Vi söker ständigt efter nya stjärnor till inköp då expansion betyder att vi behöver bli fler. Vi tar även emot spontansökningar och skapar tjänster när rätt person med rätt bakgrund och kompetens visar intresse för Jollyroom och vår verksamhet.
Vi söker nu efter försäljningsdrivna inköpare till flera team. Vår inköpsorganisation består av fyra team: Baby, Leksaker, Inredning samt Kläder/Skor/Mamma. Teamen består av kategorichef, inköpare, produktchefer och assistenter. Inköparens huvuduppgift är att se till att Jollyroom har rätt lagerfört sortiment till minsta möjliga kostnad och bästa möjliga marginal. Inköparens mål är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Norden från ett sortimentsperspektiv.
Dina arbetsuppgifter som försäljningsdriven inköpare innebär att förhandla fram marknadens bästa deals och säkra att Jollyroom har de bästa kampanjerna och bästa priserna på marknaden. Du har budget- och försäljningsansvar för flera produktgrupper, sortimentstrategi och inköpsarbete innehållande affärsutveckling, förhandling, inköp, planering, analys, prissättning, lagerhållning etc. Det ingår en del resor i din tjänst och du rapporterar till kategorichef.
Din profil
- Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi, inköp, marknad, sälj eller dylikt
- Flerårig erfarenhet från en liknande försäljningsinriktad roll inom detaljhandel, gärna inom e-handel
- Erfarenhet av projektledning, marknadsanalys och avtalsförhandling
- Mycket god analytisk förmåga
- God kunskap i affärssystem och analysverktyg (SAP, qlikview, Excel)
- Goda kunskaper i engelska, både skrift och tal
Du är en försäljningsdriven person - det bästa du vet är att göra lyckade affärer. Du tycker om att sätta dig in i marknaden, är kommersiell och har en analytisk förmåga som ger dig rätt underlag att ta goda beslut. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och prestigelös, ditt arbete innebär att du tar en första idé till en färdig produkt, på den vägen är arbetsuppgifterna varierande och breda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Hisings Kärra
- Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring, frågor via e-post;
terese.fernbring@jollyroom.seSom ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-10-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom AB
AdressJollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg
KontorsadressTagenevägen 58
Jobbnummer 3744325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.