Försäljningscontroller till Åhléns Varuhusorganisation
Åhléns AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Åhléns söker nu en analytisk och utvecklingsfokuserad Försäljningscontroller. Som Försäljningscontroller utgör du ett viktigt affärsstöd till den operativa verksamheten och ledningen för Åhléns varuhusorganisation.
Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Publiceringsdatum2019-10-07Dina arbetsuppgifterSom Försäljningscontroller kommer du att arbeta brett med löpande uppföljningar, analyser och sammanställning av rapporter. Du kommer också delta i och driva affärsutvecklande projekt i varuhusorganisationen. Arbetet har ett stort fokus på utveckling, samarbete med andra funktioner samt på att driva egna projekt från start till mål tillsammans med verksamheten. Som stöd och bollplank för utveckling av modeller och rapporter finns övriga controllers i en central Controllingfunktion. I rollen ingår bland annat:
- Beslutsstöd och analys till den operativa verksamheten och försäljningsledningen för varuhusorganisationen
- Att tillsammans med Försäljningschef Retail leda och koordinera Åhléns arbete för att maximera försäljningspotentialen i varje enskilt varuhus i förhållande till deras förutsättningar
- Budget- och prognosarbete för försäljningsorganisationen
- Löpande analyser av varuhusens resultat- och balansräkningar samt nyckeltal
- Beräkning och uppföljning av ersättningsmodeller
- Framtagande och uppföljning av varuhusaktiviteter, såsom säljtävlingar och kampanjer
- Utveckla processer, modeller och rapporter
Som Försäljningscontroller rapporterar du till Försäljningschef Retail.
Vi söker dig
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
- Civilekonom / Civilingenjör eller motsvarande, gärna med fokus på ekonomisk styrning
- God arbetslivserfarenhet som Business controller, gärna från detaljhandel
- Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint
- Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska
För att lyckas i rollen hos oss är du en person som gillar att driva förändring samt att vara både operativ och strategisk, affärsdriven och ansvarstagande. Du är en kommunikativ lagspelare som gillar att hitta lösningar. Som person är du prestigelös och trivs i en föränderlig miljö. Vidare är du analytisk, strukturerad och nyfiken.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning . Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen vid Skanstull i Stockholm.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
www.ahlens.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅhléns AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åhléns AB (org.nr 556797-8126),
http://www.ahlens.se/ Arbetsplats Åhléns
Jobbnummer 4878465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.