Försäkringsutredare inom kontroll tandvård i Åmål
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål,
Säffle,
Karlstad,
Lidköping,
Arvika eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten sker i telefon och skriftligt. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
Tandvårdens uppdrag är att administrera ersättningar inom statligt tandvårdsstöd och internationell tandvård samt utreda, upptäcka, hantera och förhindra felaktiga utbetalningar. Att jobba hos oss innebär att du gör kontroller på hur tandläkare använder tandvårdsstödet i samband med att de behandlar sina patienter, i arbetet möter du tandläkare, tandhygienister och annan tandvårdspersonal.
För att göra dessa kontroller så har du IT-system som ger dig information samtidigt som du kan ta del av både odontologiskt och ekonomiskt underlag som tandläkaren förser dig med. Utifrån detta underlag ska du sedan göra en bedömning om en korrekt ersättning betalats ut.
Uppdraget innebär även att utreda och besluta om vårdgivare ska polisanmälas samt samarbeta och lämna impulser till andra myndigheter och aktörer som har uppdrag gentemot det statliga tandvårdsstödet. Genom ett Teambaserat arbetssätt planerar ni ert arbete samt gör nödvändiga prioriteringar utifrån verksamhetens produktionsbehov. Ditt arbete präglas av god service, produktivitet och rättssäkerhet.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2020-02-18Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktChef: Marita Söderberg, 010- 112 47 44, (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Karin Carlsson, 010- 111 66 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna-Carin Egman, 010-112 47 05, Saco-S: Julia Larsson, 010-117 14 13 och Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 10 mars 2020.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 5103695
Observera att sista ansökningsdag har passerat.