Försäkringsrådgivare Kundcenter

Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län / Bankjobb / Göteborg
2021-09-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsrådgivare Kundcenter" (publicerad 2022-02-15) ⬅️


Visa alla bankjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län i Göteborg, Kungälv, Stenungsund, Borås, Uddevalla eller i hela Sverige

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.

Motiveras du av att lyckas, vill ha högt målfokus och att hitta de bästa lösningarna med kvalitet för kunden? Hos oss på plan 18 med en 360-gradig vy över Göteborg kan du nå höga höjder tillsammans med ett team på 20 personer. Kika gärna lite närmare på vår annons och se om det är dig vi söker.

Din utmaning
I rollen som kundrådgivare arbetar du på vårt kundcenter i nya fantastiska lokaler i Gårda, ett stenkast från Ullevi. Ditt uppdrag är att ta emot samtal från privatkunder gällande privata försäkringar med målet att hitta den bästa lösningen utifrån kundens behov samt se till att kunden är rätt försäkrad. Det är du som är ansvarig för kontakten med kunden och det innebär även att du behöver kontakta kunder och följa upp offerter. Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet. I rollen har vi flera lagar att efterleva, risker att ta ställning till samt dokumentation att skriva så viktigt att du är strukturerad och gör din försäljning med hög kvalitet. I ditt uppdrag ingår att se till helheten och du ansvarar för att hjälpa kunden till kollegor inom andra avdelningar så som bank, företag, liv- och pension eller fastighetsförmedling.

Vem är du?
Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning och att du har flerårig erfarenhet av försäljning över telefon och kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Om du har försäkringskompetens är det ett stort plus. För att trivas i rollen behöver du som person få energi av tydliga mål, hög aktivitet och kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar. Du är en person som vill överträffa kundens förväntningar i varje samtal. Du är initiativtagare till många kundkontakter och är bra på att skapa relationer med kunder och kollegor. För dig är det viktigt att ta ansvar fullt ut och att driva arbetet självständigt. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du är en lagspelare som ser möjligheter, ger energi och bidrar till en god stämning. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.

Vårt erbjudande
Hos oss får du en gedigen grundutbildning i produkt, system och kundkommunikation. Vi blandar e-utbildningar med lärarledda tillfällen och sätter stort fokus på att du ska ha rätt förutsättningar för att komma in i jobbet. Du får en certifiering i försäkringsdistribution och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår kommunikation gentemot kund. Du kommer till ett bolag som är kundägt, har ett starkt varumärke och vi når framgång genom en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa, innovation och inkludering. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och 100 procent tjänstgöringsgrad med placering på kontoret i Gårda. Arbetstiderna är dagtid måndag till och med fredag.

Har du frågor?
Välkommen att kontakta rekryterande chef Martina Mijokovic 031-63 16 35. HR Jessica Edenö 031- 63 80 53.Facklig kontaktperson FORENA Olivia Walbeck Järdving, 031-702 14 87.

Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Välkommen med din ansökan!
Sista dag att ansöka är 2021-09-22

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-09-17

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1063-36647151".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län (org.nr 558500-8039)

Arbetsplats
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Jobbnummer
5976735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län: