Försäkringsadministratör till 3stepIT

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-08-28

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att 3stepIT har som ambition att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och 3stepIT en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
3stepIT erbjuder företag och organisationer en effektiv och hållbar livscykelhanteringslösning för hårdvaruenheter inom IT. Detta görs i tre steg: först anskaffning vilket innebär att de bistår sina kunder med enkla lösningar för finansiering av IT-utrustning, vidare administrering och användning där de bland annat erbjuder sina kunder tillgång till en egen portal som ger en samlad vy på var utrustningen befinner sig, vad den kostar per månad och när dess hyresperiod löper ut. Till sist återtags- och utbytesservice som syftar till att förenkla utbytesprocessen där 3StepIT hjälper sina kunder vid återlämning eller utbyte och ser till att alla enheter som lämnas tillbaka får ett nytt och förlängt liv.

3stepIT är ett starkt växande företag som idag har ca 150 medarbetare på 4 olika orter. Nu söker företaget en försäkringsadministratör till huvudkontoret i centrala Linköping som vill vara med på den fortsatta tillväxtresan. Vill du jobba på ett företag som arbetar för miljö och hållbarhet genom att ha ett holistiskt synsätt - då kanske det är just dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som försäkringsadministratör ansvarar du för att hantera försäkringsärenden. Du har kontinuerlig kontakt med kunder och interna kollegor där du stöttar i frågor gällande till exempel villkor, olika typer av försäkringar eller rutiner. Du ansvarar även för att bedöma skador på utrustning och avgör kundens rätt till försäkring baserat på skadans natur. Vidare rapporterar du månads- och kvartalsvis till externa samarbetspartners och ansvarar för att hålla alla parter uppdaterade.

Rollen innefattar också stöttande administrativt arbete vid leasing-avslut. Kunder till 3stepIT kan välja att returnera, köpa ut eller förlänga sin utrustning vid slutet av en avtalsperiod. Här hanterar du det administrativa arbete som tillkommer vid ett sådant avslut.

Andra inkluderande uppgifter:
• Hantera frågor rörande försäkringar från kunder samt interna kollegor
• Skapa rapporter och underlag genom företagets affärssystem samt utreda skador och godkänna försäkringsärenden
• Hantera och administrera avtalsslut samt förlängningar av kundavtal

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• 2-3 års arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete, meriterande med arbete inom försäkringar
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Systemvana inom affärssystem, specifikt inom Excel

Du som person är driven och tålmodig i ditt eget arbete samt öppen för nya kunskaper. Du trivs i en roll som spindeln i nätet och att ha många sociala interaktioner i din vardag, därigenom räds du inte för att lyfta telefonen ut mot nya kontakter. Vidare är du en lagspelare som vill se dig själv och ditt team utvecklas tillsammans. Du kan jobba flexibelt och variera mellan olika arbetsuppgifter dagligen. Vi söker dig som ser på utmaningar med en positiv inställning och kan sprida glädje och pepp till ditt team.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sara Gehrke
sara.gehrke@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8062688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: